Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Su Kirliliği ve Kontrolü | CKK111 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadir ÖZAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Kadir ÖZAN |
Amaç |
Sularda kirlilik, kirliliğin ölçülmesi ve arıtım yöntemleri konularında bilgi kazanmak. |
Ders İçeriği |
Sularda kirletici parametreler, kirliliğin ölçülmesi, evsel atık sular, endüstriyel atık sular, mekanik arıtım yöntemleri, biyolojik arıtım yöntemleri, kimyasal arıtım yöntemleri, ileri arıtım yöntemleri, doğal arıtım yöntemleri, arıtım tesisi bileşenleri. |
Ders Kaynakları |
Cengiz M. 1991; Su Kirliliği ve Kontrolu ders notları. Akdeniz Üniv. Eğirdir Su Ür. Fak. Eğirdir-Isparta 147s. Egemen Ö. 1999, Çevre ve Su Kirliliği. Ege Üniv. Su Ür. Fak. Bornova-İzmir 116s. Atay D. Pulatsü S. 2000, Su Kirlenmesi ve Kontrolü. Ankara Univ. Ziraat Fak. Su Ür. Böl. Ankara 292s
Cengiz M. 1991; Su Kirliliği ve Kontrolu ders notları. Akdeniz Üniv. Eğirdir Su Ür. Fak. Eğirdir-Isparta 147s. Egemen Ö. 1999, Çevre ve Su Kirliliği. Ege Üniv. Su Ür. Fak. Su Kirliliği, Editör: M. Ziya Lugal Göksu Yayınevi: Akademisyen Kitabevi, 2014 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Su Kirliliğinin tanımı ve kirlilik kaynaklarının sınıflandırılması. | Ders |
2 | Organik madde kirliliği ve süspanse madde kirliliği ve sucul canlılara etkisi | Ders |
3 | Petrol ve yağ kirlenmesinin kaynakları ve ekosistem üzerine etkileri | Ders |
4 | Tarımsal ilaçlar (Pestisid) ve gübre kirliliği | |
5 | Deterjan kirliliği | |
6 | Nütrient (Besleyici element) kirliliği, Ötrofikasyona neden olan etkenler ve yarattığı problemler, | |
7 | Ağır metal kirliliği ve etkileri, | Ders |
8 | Mikrobiyal kirliliğin kaynakları | Ders |
9 | Kirletici mikro organizmaların tanımlanması, sularda mikrobiyal kalite kriterleri, | Ders |
10 | Deniz Kirliliği; Marmara, Karadeniz, Akdeniz ve Ege Denizini kirleten kaynaklar ve günümüzdeki mevcut durumlarının kirlilik açısından değerlendirilmesi | Ders |
11 | Ülkemizdeki belli başlı göl ve akarsuların kirlenmesi, kirleten kaynaklar ve günümüzdeki mevcut durumlarının kirlilik açısından değerlendirilmesi | Ders |
12 | Su kirliliğini arıtma yöntemlerinden; fiziksel ve kimyasal arıtma yöntemleri | Ders |
13 | Su kirliliğini arıtma yöntemlerinden biyolojik arıtma yöntemleri | Ders |
14 | Kapalı devre üretim yapan balık çiftliklerinde suların arıtılması. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevre kirliliği ve kontrolü dersinin amaçlarının gerçekleştirilmesiyle, çevre kirliliği ve kontrolü konusunda yapılan bilgilendirmelerin ve detayları bilir, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çevre kirliliği ve kontrolü konularında uygulamalar yaparak sosyal davranış becerilerinin yanı sıra takım olarak davranış becerilerinin de geliştirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevre kirliliği ve kontrolü dersinin amaçlarının gerçekleştirilmesiyle, çevre kirliliği ve kontrolü konusunda yapılan bilgilendirmelerin ve detayları bilir, | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 1 | 4 | - | 4 | 3 | 1 |
Çevre kirliliği ve kontrolü konularında uygulamalar yaparak sosyal davranış becerilerinin yanı sıra takım olarak davranış becerilerinin de geliştirir. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 |