Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toprak Kirliliği ve Kontrolü | CKK113 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadir ÖZAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Toprak ve yeraltı suyu varlıklarının öneminin kavratılması ve Konu ile ilgili kirlenme kontrol yöntemlerinin uygulamaya yönelik olarak kavratılması |
Ders İçeriği |
Toprağın Özellikleri; Kirletici Kaynakları; Tarım Koruma İlaçları; Kirleticilerin Topraktaki Taşınımı ve Dönüşümleri; Toprak Suyu ve Gazı; Toprak Kirlenmesinin Kontrolü; Yeraltı Suyu Ortamı ve Akımı; Kirleticilerin Taşınması ve Akım Engelleme; Biyotik ve Abiyotik Dönüşümler; İzleme Kuyularının Tasarımı; Numune Alma Teknikleri; Kirlenmiş Zemin Islahı |
Ders Kaynakları |
Ö.Çınar (Ed.). Çevre kirliliği ve kontrolu. Nobel yayın, Ankara,(Ekim 2008)
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toprağın özellikleri | Ders |
2 | Kirletici kaynakları | Ders |
3 | Tarım koruma ilaçları | Ders |
4 | Kirleticilerin topraktaki taşınımı ve dönüşümleri | Ders |
5 | Toprak suyu ve gazı | Ders |
6 | Toprak kirlenmesinin kontrolü | Ders |
7 | Yeraltı suyu ortamı ve akımı | Ders |
8 | Kirleticilerin taşınması ve akım engelleme | Ders |
9 | Biyotik ve abiyotik dönüşümler | Ders |
10 | İzleme kuyularının tasarımı | Ders |
11 | Numune alma teknikleri | Ders |
12 | Kirlenmiş zeminlerin ıslahı | Ders |
12 | Kirlenmiş zeminlerin ıslahı | Ders |
14 | Ödev sunumu | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dersi alan öğrenciler, Toprak ve yeraltı suyunun önemini kavrar | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Toprak ve yeratısuyu kirleticilerini ve bunların zararlarını öğrenir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Toprakta kirlilik taşınım süreçlerini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Numune alma ve izleme tekniklerini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Toprak ve Yeraltı suyu Kirlenmesi kontrol yöntemlerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersi alan öğrenciler, Toprak ve yeraltı suyunun önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toprak ve yeratısuyu kirleticilerini ve bunların zararlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toprakta kirlilik taşınım süreçlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Numune alma ve izleme tekniklerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toprak ve Yeraltı suyu Kirlenmesi kontrol yöntemlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |