Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoteknolojik Yöntemler | KİM218 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadir ÖZAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Netice KÜÇÜK |
Amaç |
Seçilen özel alanlardaki biyoteknolojik uygulamalarda kullanılan yöntemler ile ilgili olarak ileri bilimsel yeterliliği kazandırmayı amaçlar. |
Ders İçeriği |
Biyoteknolojiye Giriş, Tarihsel Gelişimi, Kullanım Alanları, Biyoteknolojinin Sosyal Yansımaları |
Ders Kaynakları |
Aran N. ‘‘Gıda Biyoteknolojisi’’ Nobel Yayın Dağ. Ltd. Şti., 2010, Ankara.
W.J. Thieman, M.A.Palladino. Çev. Ed. M. Tekeoğlu, “Biyoteknolojiye Giriş”, Palme Yayıncılık Arda, M., Biyoteknoloji, KÜKEM Derneği Bilimsel Yayınları, Ankara, 1994. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 9 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyoteknolojiye Giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Biyoteknolojide Kullanılan Mikroorganizmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Çevre ve Mikroorganizma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Biyosorpsiyon ve Biyodegradasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Biyosensörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Mikrobiyal Sensörler ve İmmunosensörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Biyosensörlerin Uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Enzimler, Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Enzim ve Teknoloji | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Yapay Enzimler ve Enzim Modelleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Endüstriyel Enzimlerin Gen Teknolojisi ile Üretimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | İmmobilize Enzimler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Tedavi ve İlaç Tasarımında Enzimler-I | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Tedavi ve İlaç Tasarımında Enzimler-II | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyoteknolojide kullanılan temel kavramları tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Temel biyoteknolojik yöntemlerin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Biyoteknolojik yöntemlerin kullanım alanlarını uygulamalı olarak öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Biyoteknolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkileri arasında bağlantı kurar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyoteknolojide kullanılan temel kavramları tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel biyoteknolojik yöntemlerin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyoteknolojik yöntemlerin kullanım alanlarını uygulamalı olarak öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyoteknolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkileri arasında bağlantı kurar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |