Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Geriatrik Rehabilitasyon | EHB103 | 1 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | EVDE HASTA BAKIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Burak KESE |
Ders Veren | Öğr. Gör. Burak KESE |
Amaç |
Bu dersinin amacı öğrencilerin; vücut homeostazisi ve çocuklarda ve yaşlılardaki sistemler hakkında genel bilgi edinmesini, bu sistemlere ait görülme sıklığı yüksek hastalıklar hakkında genel bilgi sahibi olmasını ve hem sistemlerin kendi aralarındaki ilişiklilerini hem de hastalıklarla olan ilişkilerini açıklayabilmesidir. |
Ders İçeriği |
Sıvı-Elektrolit Denge ve Dengesizlikleri, Asit-Baz Denge ve Dengesizlikleri, Onkolojik Hastalıklar, Kan Hastalıkları, Kalp-Damar Sistemi Hastalıkları, Boşaltım Sistemi Hastalıkları, Şok Tablosu, Alerjik Hastalıklar, Solunum Sistemi Hastalıkları, Sinir Sistemi Hastalıkları, Endokrin Sistemi Hastalıklar, Sindirim Sistemi Hastalıkları, Eklem ve Deri Hastalıkları, Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları, Yaşlı Bireyde Sık Görülen Hastalıklar, Gebelik ve Doğum. |
Ders Kaynakları |
Temel İlaç Bilgisi ve Akılcı ilaç Kullanımı, Ahmet Özdemir, Mehlika Dilek Altıntop, Zafer Asım kaplancıklı, Özgür Devrim Can, Nafiz Öncü Can, Ümide Demir Özkay, Yusuf Özkay, Fatih Demirci, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1. Baskı, ISBN: 978-975-06-1963-2
Lippincott Farmakoloji, Prof.Dr. Filiz Onat, Doç.Dr. Zafer Gören, Doç.Dr. Atila Karaalp, Nobel Yayınevi, 3. Baskı, ISBN : 9789754207149 Tıbbi Farmakoloji, Prof.Dr. S. Oğuz Kayaalp, Hacettepe Taş Yayınevi, 2005, ISBN : 9789759534158 Fundamental Pharmacology for Pharmacy Technicians, Jahangir Moini, Delmar Cengage learning, 2009, ISBN 10: 1-4180-5357-0 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sıvı-Elektrolit Denge ve Dengesizlikleri, Asit-Baz Denge ve Dengesizlikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
2 | Pediatrik ve geriatrik hastalarda onkolojik hastalıklar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
3 | Dolaşım Sistemi Hastalıkları (pediatri grubu) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | Dolaşım Sistemi Hastalıkları (geriatri grubu) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Pediatrik ve geriatrik hastalarda şok Tablosu ve alerjik hastalıklar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Solunum Sistemi Hastalıkları (pediatri grubu) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Solunum Sistemi Hastalıkları (geriatri grubu) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Solunum Sistemi Hastalıkları (geriatri grubu) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
9 | Pediatrik ve geriatrik hastalarda Sinir Sistemi Hastalıkları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Pediatrik ve geriatrik hastalarda Endokrin Sistem Hastalıkları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Pediatrik ve geriatrik hastalarda Sindirim Sistemi Hastalıkları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Pediatrik ve geriatrik hastalarda Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Sık görülen Geriatrik ve Pediatrik Hastalıklar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Sık görülen Geriatrik ve Pediatrik Hastalıklar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Vücut sistemlerini ve özel ilgi gerektiren yaş gruplarını tanımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Sistemleri sınıflandırabilme ve hastalıklarla ilişkilendirir | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Bir sistem hastalığı ile başka bir sistem hastalığı arasında ilişki kurar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Geriatrik Hastalıkları tanımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Pediatrik Hastalıkları tanımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vücut sistemlerini ve özel ilgi gerektiren yaş gruplarını tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sistemleri sınıflandırabilme ve hastalıklarla ilişkilendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir sistem hastalığı ile başka bir sistem hastalığı arasında ilişki kurar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Geriatrik Hastalıkları tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pediatrik Hastalıkları tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |