Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fizyoloji | EHB109 | 1 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | EVDE HASTA BAKIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Burak KESE |
Ders Veren | Öğr. Gör. Cansu KUBİLAY |
Amaç |
Sağlıklı bireylerde vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin normal çalışma ilkelerinin öğrenilmesi |
Ders İçeriği |
Vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin fizyolojisinin anlatılmasıdır |
Ders Kaynakları |
A.C. Guyton& Hall, Textbook of Medical Physiology
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hücre ve genel fizyoloji | Sözlü |
1 | Hücre ve genel fizyoloji | Sözlü |
3 | İskelet-kas sistemi fizyolojisi | Beyin Fırtınası |
4 | Endokrin sistem fizyolojisi | Seminer |
4 | Endokrin sistem fizyolojisi | Seminer |
6 | Solunum sistemi fizyolojisi | Sözlü |
7 | Kardiyovasküler sistem fizyolojisi | Sözlü |
8 | Renal Fizyoloji | Seminer |
9 | Renal fizyoloji | Seminer |
9 | Renal fizyoloji | Seminer |
11 | Gastrointestinal sistem fizyolojisi | Seminer |
11 | Gastrointestinal sistem fizyolojisi | Seminer |
13 | Sinir sistemi fizyolojisi | Seminer |
13 | Sinir sistemi fizyolojisi | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklar | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışma mekanizmalarını açıklar | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklar | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojiler hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin sağlıklı bireylerdeki işlevlerini açıklar | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışma mekanizmalarını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojiler hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin sağlıklı bireylerdeki işlevlerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |