EN
  • Anasayfa
  • EHB109 Fizyoloji (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
EHB109 - Fizyoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fizyoloji EHB109 1 4 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
EVDE HASTA BAKIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Burak KESE
Ders Veren Öğr. Gör. Cansu KUBİLAY
Amaç

Sağlıklı bireylerde vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin normal çalışma ilkelerinin öğrenilmesi

Ders İçeriği

Vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin fizyolojisinin anlatılmasıdır

Ders Kaynakları A.C. Guyton& Hall, Textbook of Medical Physiology
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hücre ve genel fizyoloji Sözlü
1 Hücre ve genel fizyoloji Sözlü
3 İskelet-kas sistemi fizyolojisi Beyin Fırtınası
4 Endokrin sistem fizyolojisi Seminer
4 Endokrin sistem fizyolojisi Seminer
6 Solunum sistemi fizyolojisi Sözlü
7 Kardiyovasküler sistem fizyolojisi Sözlü
8 Renal Fizyoloji Seminer
9 Renal fizyoloji Seminer
9 Renal fizyoloji Seminer
11 Gastrointestinal sistem fizyolojisi Seminer
11 Gastrointestinal sistem fizyolojisi Seminer
13 Sinir sistemi fizyolojisi Seminer
13 Sinir sistemi fizyolojisi Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklar Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışma mekanizmalarını açıklar Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklar Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojiler hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin sağlıklı bireylerdeki işlevlerini açıklar Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklar - - - - - - - - - - - -
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışma mekanizmalarını açıklar - - - - - - - - - - - -
Organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklar - - - - - - - - - - - -
Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojiler hakkında bilgi sahibi olur - - - - - - - - - - - -
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin sağlıklı bireylerdeki işlevlerini açıklar - - - - - - - - - - - -