Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Hizmetlerinde İletişim Becerileri | EHB160 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | EVDE HASTA BAKIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hilal KAYNAK AYDOĞMUŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerini geliştirmek ve mesleki konularla ilgili konuşma ve yazışma ilkelerini uygulatabilmek. İletişim tekniklerini karşılaştırıp uygun olanını uygulatabilmek. |
Ders İçeriği |
İletişim kavramı ve anlamı, İletişim süreci, İletişim türleri, İletişimin engelleri, Teknik iletişim, İletişim araçları ve kanalları, beden dili. |
Ders Kaynakları |
Genel ve Teknik İletişim, Hasan KIRMIZI, Seçkin YAYINCILIK, 2010.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | iletişimin tanımlanması | Sözlü |
2 | iletişimim unsurları | Sözlü |
2 | İletişime Giriş : Temel Kavramlar ve Süreçler | Sözlü |
2 | İletişimin Öğeleri. İletişimin Türleri | Sözlü |
2 | Sözlü İletişim kurmak | Sözlü |
3 | Sözsüz İletişim (Beden Dili, Simgesel İletişim) | Sözlü |
4 | Yazılı İletişim kurmak | Sözlü |
4 | Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Dinleme | Sözlü |
4 | Yazılı İletişim kurmak | Sözlü |
5 | Sözsüz İletişim kurmak | Sözlü |
5 | Sözsüz İletişim kurmak | Sözlü |
5 | Sözsüz İletişim kurmak | Sözlü |
8 | Biçimsel (Formal) İletişim kurmak | Sözlü |
8 | Biçimsel (Formal) İletişim kurmak | Sözlü |
10 | Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak Örgüt dışı iletişim kurmak | Sözlü |
11 | Örgüt dışı iletişim kurmak | Sözlü |
12 | iletişim araçları | Sözlü |
13 | İkna yöntemleri | Sözlü |
13 | İkna yöntemleri | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurum içi yazıların türleri, genel amaçlı iş mektuplarının tanıtılması ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olur | |||
İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek | |||
Örgütsel iletişim kurmak | |||
Bireysel iletişim kurmak | |||
Etkili iletişim kurmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurum içi yazıların türleri, genel amaçlı iş mektuplarının tanıtılması ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütsel iletişim kurmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireysel iletişim kurmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkili iletişim kurmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |