Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Davranış Bilimleri ve Sağlık Psikolojisi | EHB280 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | EVDE HASTA BAKIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hilal KAYNAK AYDOĞMUŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencileri iş hayatında insan davranışlarının altında yatan nedenleri, toplumsal, kişisel ve sosyal psikolojik yönden tahlil edebilme yeteneğine kavuşturmak için çeşitli davranışsal konular hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Yüksekokul mezunu bir öğrenci her durumda insanlarla iç içe olacaktır. Dolayısıyla ders insanın algılama, tutum ve davranışlarını anlamaya yöneliktir. |
Ders İçeriği |
Sosyoloji, Psikoloji, Sosyo-psikoloji gibi disiplinler hakkında bilgi verildikten sonra insan davranışlarını anlamaya ve yorumlamaya yönelik bilgiler aktarılacaktır. Derslerimizde ele alınacak konular ana başlıklarıyla; Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar, rol, statü, haberleşme, tutumlar, öğrenme, kişilik, gruplar olarak sıralanabilir. |
Ders Kaynakları |
. Davranış Bilimlerine Giriş (Enver ÖZKALP)
EROĞLU, Feyzullah, Davranış Bilimleri, Beta Yayınları Yılmazer Aydın,Eroğlu Cemal, (2008), Meslek Yüksekokulları için Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış, Detay Yayıncılık Turizm Sosyolojisi: Genel ve Yapısal Yaklaşım (Cevdet AVCIKURT) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar, davranış bilimleri ile ilgili bilim dalları | Ders |
2 | Motivasyon ve motivasyon kuramları | Tartışmalı Ders |
3 | Örgütsel motivasyon ve türleri | Sözlü |
4 | Kişilik ve oluşumu | Sözlü |
5 | Tutumlar, Tutum oluşumu ve tutumu oluşturan faktörler, Tutum değiştirme | Sözlü |
6 | Algılama, Algılamayı etkileyen faktörler, algılama harı tala | Sözlü |
7 | Liderlik, Liderlik teorileri, modern liderlik yaklaşımları | Sözlü |
8 | Kültür, kültür çeşitleri, kültür unsurları | Sözlü |
9 | Kültür değişmeleri ve kültür değişme tipleri | Sözlü |
10 | Örgüt kültürü | Sözlü |
11 | Örgütlerde gruplar ve grupların özellikleri | Sözlü |
12 | Davranış düzlemi, sosyal statüler ve rol davranışı | Sözlü |
13 | örgütsel stres ve örgütsel stres yönetimi | Sözlü |
14 | Davranış bilimleri ile ilgili güncel konular (Mobing , kurumsal bağlılık vb.) | Sözlü |
14 | Davranış bilimleri ile ilgili güncel konular (Mobbing, kurumsal bağlılık vb.) | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kişiliğin ne olduğunu ve örgütsel açıdan kişiliğin önemini kavrar. | |||
Davranış bilimi ile ilgili temel konulara hakim olur. | |||
Algı ve tutum kavramlarını örneklendirerek açıklar. | |||
Kültür ve örgüt kültürü konuları öğrenilir. | |||
Motivasyon ve örgütsel motivasyon konularının önemini kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kişiliğin ne olduğunu ve örgütsel açıdan kişiliğin önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Davranış bilimi ile ilgili temel konulara hakim olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Algı ve tutum kavramlarını örneklendirerek açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kültür ve örgüt kültürü konuları öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Motivasyon ve örgütsel motivasyon konularının önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |