Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Sosyolojisi | EHB190 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | EVDE HASTA BAKIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Cansu KUBİLAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, bir yandan sağlık, hastalık ve bedene, öte yandan bir kurum olarak sağlığa ve tıbbi bilginin kendisine sosyolojik olarak nasıl yaklaşıldığını incelemeyi ve hayatımızın doğalmış gibi görünen bu öğelerinin nasıl toplumsal süreçlere gömülü olduğunu tartışmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Sağlık, hastalık, beden, tıbbileşme |
Ders Kaynakları |
Adak, N (2015) Sağlık Sosyolojisi: Kadın ve Kentleşme, Siyasal Kitabevi
Cirhinlioğlu, Z. (2001) Sağlık Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık Tecim, E. (2018) Sağlık Sosyolojisi,Çizgi Kitabevi |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Sosyoloji, Sağlık ve Beden | Tartışmalı Ders |
2 | Sağlık Sosyolojisinin Doğuşu ve Gelişimi | Tartışmalı Ders |
3 | Sağlık ve Hastalık Kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Sağlık Sosyolojisi Kuramları | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Sağlık Sosyolojisi Kuramları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Sağlık ve Yoksulluk İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Toplumsal Eşitsizlikler ve Sağlık/Hastalık | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Nüfus Yapısı ve Sağlık, Aile Yapısı ve Sağlık | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Toplumsal Cinsiyet ve Sağlık | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Göç ve Sağlık | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Modern tıp ve kültür ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Sanayileşmenin Doğurduğu Meslek Hastalıkları, Sağlık Sistemini Etkileyen Ekonomik Faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Yaşlılık ve Sağlık | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Küreselleşme ve Sağlık | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlığa ve hastalığa dair temel yaklaşımları anlatır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel metinleri analiz eder ve tartışır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hastalık/sağlık ve toplumsal eşitsizlik, yoksulluk, toplumsal cinsiyet arasında ilişki kurar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hasta ve sağlık personeli ilişkilerini analiz eder | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık, beden, hastalık, tıbbi bilgi ve kurumları tarihsel ve toplumsal süreçlerle ilişkili olarak kavramsallaştırır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlığa ve hastalığa dair temel yaklaşımları anlatır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel metinleri analiz eder ve tartışır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hastalık/sağlık ve toplumsal eşitsizlik, yoksulluk, toplumsal cinsiyet arasında ilişki kurar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hasta ve sağlık personeli ilişkilerini analiz eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık, beden, hastalık, tıbbi bilgi ve kurumları tarihsel ve toplumsal süreçlerle ilişkili olarak kavramsallaştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |