EN
  • Anasayfa
  • EHB340 Sağlık Yönetimi (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
EHB340 - Sağlık Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Yönetimi EHB340 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
EVDE HASTA BAKIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Burak KESE
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ERTAŞ
Amaç

Bu dersin amacı öğrencinin günlük hayatta ve mesleğini icra ederken ahlaki ve mesleki etik ilkelere uygun davranması ve mesleki görev sorumluluklarının bilincinde olarak çalışma hayatını sürdürmesine katkı sağlamaktır.

Ders İçeriği

Bu derste etik kavramı üzerinde durularak, sağlık yönetiminde etik ilkeler ve sorumluluklar hakkında bilgi verilecektir.

Ders Kaynakları Nesrin Çobanoğlu, Kuramsal tıp ve Uygulama Etiği,Eflatun yayınevi,2009
Mehmet Özden, Tıbbi Etik ve Meslek tarihi, Ayrıntı basımevi,2013 1. Basım
Hüseyin Ali Kutlu, Meslek Etiği,Atlas,2020 6.basım
Menşure Kolçak, Meslek Etiği,Ekin Kitabevi, 2018, 4. Baskı
Ayşegül Demirhan Erdemir, Tıpta Etik ve Deontoloji, Nobel Tıp Kitabevleri,2011
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Etik ve ahlak kavramları Ders
2 Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler etik-toplum ilişkisi etik değerlere uygun davranışların sonuçları Ders
3 Etik ilkeler etik olmayan davranışların sonuçları etik sorun çözme Ders
4 Meslek nedir? Meslek ilkeleri nelerdir Ders
5 Tıp etiğinde temel kavramlar Ders
6 Sağlık meslekleri etiği ilkeleri Ders
7 Etik sorunlar, etik karar verme etik sorun çözme Ders
8 Etik sorunlar, etik karar verme etik sorun çözme 2 Ders
9 Etik ve sağlık ilişkisi Ders
10 Sağlık politikaları sağlık kültürü sağlık ile ilgili yasal düzenlemeler Ders
11 Tıp ve sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası yazılı etik kurallar (kodlar) Ders
12 Sağlık sektöründe ortaya çıkan etik sorunlar quiz Ders
13 İletişim becerileri, ekip ve ekip çalışması Ders
14 Dünyada ve Türkiye de hasta hakları hasta hakları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Etik ve Ahlak kavramlarını ve toplumla ilişkisini tanımlar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Meslek ve meslek ilkelerini açıklar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Aydınlatılmış onamın nasıl alınması gerektiğini öğrenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Hasta haklarını bilir bunlara uygun davranış geliştirme becerisi kazanır. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Sağlık politikaları ve sağlıkla ilgili yasal düzenlemeleri açıklar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Etik ve Ahlak kavramlarını ve toplumla ilişkisini tanımlar. - - - - - - - - - - - -
Meslek ve meslek ilkelerini açıklar. - - - - - - - - - - - -
Aydınlatılmış onamın nasıl alınması gerektiğini öğrenir. - - - - - - - - - - - -
Hasta haklarını bilir bunlara uygun davranış geliştirme becerisi kazanır. - - - - - - - - - - - -
Sağlık politikaları ve sağlıkla ilgili yasal düzenlemeleri açıklar. - - - - - - - - - - - -