Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Yönetimi | EHB340 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | EVDE HASTA BAKIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Burak KESE |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ERTAŞ |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencinin günlük hayatta ve mesleğini icra ederken ahlaki ve mesleki etik ilkelere uygun davranması ve mesleki görev sorumluluklarının bilincinde olarak çalışma hayatını sürdürmesine katkı sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bu derste etik kavramı üzerinde durularak, sağlık yönetiminde etik ilkeler ve sorumluluklar hakkında bilgi verilecektir. |
Ders Kaynakları |
Nesrin Çobanoğlu, Kuramsal tıp ve Uygulama Etiği,Eflatun yayınevi,2009
Mehmet Özden, Tıbbi Etik ve Meslek tarihi, Ayrıntı basımevi,2013 1. Basım Hüseyin Ali Kutlu, Meslek Etiği,Atlas,2020 6.basım Menşure Kolçak, Meslek Etiği,Ekin Kitabevi, 2018, 4. Baskı Ayşegül Demirhan Erdemir, Tıpta Etik ve Deontoloji, Nobel Tıp Kitabevleri,2011 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etik ve ahlak kavramları | Ders |
2 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler etik-toplum ilişkisi etik değerlere uygun davranışların sonuçları | Ders |
3 | Etik ilkeler etik olmayan davranışların sonuçları etik sorun çözme | Ders |
4 | Meslek nedir? Meslek ilkeleri nelerdir | Ders |
5 | Tıp etiğinde temel kavramlar | Ders |
6 | Sağlık meslekleri etiği ilkeleri | Ders |
7 | Etik sorunlar, etik karar verme etik sorun çözme | Ders |
8 | Etik sorunlar, etik karar verme etik sorun çözme 2 | Ders |
9 | Etik ve sağlık ilişkisi | Ders |
10 | Sağlık politikaları sağlık kültürü sağlık ile ilgili yasal düzenlemeler | Ders |
11 | Tıp ve sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası yazılı etik kurallar (kodlar) | Ders |
12 | Sağlık sektöründe ortaya çıkan etik sorunlar quiz | Ders |
13 | İletişim becerileri, ekip ve ekip çalışması | Ders |
14 | Dünyada ve Türkiye de hasta hakları hasta hakları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Etik ve Ahlak kavramlarını ve toplumla ilişkisini tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Meslek ve meslek ilkelerini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Aydınlatılmış onamın nasıl alınması gerektiğini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hasta haklarını bilir bunlara uygun davranış geliştirme becerisi kazanır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sağlık politikaları ve sağlıkla ilgili yasal düzenlemeleri açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Etik ve Ahlak kavramlarını ve toplumla ilişkisini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Meslek ve meslek ilkelerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Aydınlatılmış onamın nasıl alınması gerektiğini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hasta haklarını bilir bunlara uygun davranış geliştirme becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık politikaları ve sağlıkla ilgili yasal düzenlemeleri açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |