EN
  • Anasayfa
  • EHB102 Evde Hasta Bakımı İlke ve Uygulamaları II (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
EHB102 - Evde Hasta Bakımı İlke ve Uygulamaları II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Evde Hasta Bakımı İlke ve Uygulamaları II EHB102 2 6 + 2 10,0 Pdf
Birim Bölüm
EVDE HASTA BAKIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Hilal KAYNAK AYDOĞMUŞ
Ders Veren
Amaç

Hasta bakımı ile ilgili temel kuram, kavram, ilke ve uygulamaları öğretmek, bireyi ve toplumu bütüncül olarak ele alarak, evde, sağlık kurumlarında, sağlıklı ve hasta bireye bakım verebilecek bilgi ve beceri kazanmasını sağlamak.

Ders İçeriği

İlaç uygulamaları , Sağlık öyküsü ve fiziksel muayene - Solunum sistemi ve uygulamaları, Sindirim sistemi ve uygulamaları - Ölüm ve Ölümü yaklaşan hastanın bakımı, Üriner Sistem ve uygulamaları - Yaşlılık ve yaşlı bireyde bakım, Yara bakımı ve uygulamaları (yara bakımı, basınç ülserleri, vb) - Uyku ve uyku ile ilgili uygulamalar

Ders Kaynakları Prof. Dr. Nuray Enç, Yard. Doç. Dr. Hilal Uysal, Yard. Doç. Dr. Zeliha Tülek, Dr. Havva Öz Alkan. Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene, 2015. Nobel Tıp Kitapevi.
Fatma Akça Ay (2015) Sağlık uygulamalarında temel kavramlar ve beceriler, Nobel Tıp Kitapevler
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 8 40
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 5 6 30
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 6 30
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 5 8 40
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 5 6 30
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 8 16
Toplam İş Yükü (Saat) 258
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 10,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 İlaç uygulamaları (SC - İM - İD - İV - PO - Göz - Kulak - Rektal- Vaginal - Deri - Diğer) Sözlü
3 İlaç uygulamalarda izlem Sözlü
4 Sağlık öyküsü ve fiziksel muayene Sözlü
4 Solunum sisteminin değerlendirilmesi, etkisiz solunum örüntülerinde gerekli uygulamalar (nazal – ksynsk tarama kaynak kitaplar maske ile oksijen uygulaması, spirometre, aspirasyon, nebulizatör, inhaler ilaç uygulaması, solunum egzersizleri, pozisyonları, vb.) Sözlü
4 Solunum sisteminin değerlendirilmesi, etkisiz solunum örüntülerinde gerekli uygulamalar (nazal – ksynsk tarama kaynak kitaplar maske ile oksijen uygulaması, spirometre, aspirasyon, nebulizatör, inhaler ilaç uygulaması, solunum egzersizleri, pozisyonları, vb.) Sözlü
6 Sindirim sisteminin değerlendirilmesi, beslenme şekilleri, hastalıklara veya çeşitli durumlara göre kaynak tarama kaynak kitaplar beslenme, nazogastirik sonda bakımı, stoma bakımı, lavman çeşitleri ve uygulamaları, kolostomi bakımı, dışkı inkontinansı, total parenteral beslenmede bakım ve diğer sindirim sisteminde bakım Sözlü
6 Sindirim sisteminin değerlendirilmesi, beslenme şekilleri, hastalıklara veya çeşitli durumlara göre kaynak tarama kaynak kitaplar beslenme, nazogastirik sonda bakımı, stoma bakımı, lavman çeşitleri ve uygulamaları, kolostomi bakımı, dışkı inkontinansı, total parenteral beslenmede bakım ve diğer sindirim sisteminde bakım Sözlü
6 Sindirim sisteminin değerlendirilmesi, beslenme şekilleri, hastalıklara veya çeşitli durumlara göre kaynak tarama kaynak kitaplar beslenme, nazogastirik sonda bakımı, stoma bakımı, lavman çeşitleri ve uygulamaları, kolostomi bakımı, dışkı inkontinansı, total parenteral beslenmede bakım ve diğer sindirim sisteminde bakım Sözlü
9 Üriner Sistem değerlendirilmesi, idrar inkontinansı ve bakım, foley veya kondom kateter uygulaması - bakımı, retansiyon ve üriner sisteme yönelik diğer uygulamalar, perine bakımı ve uygulamaları Sözlü
9 Üriner Sistem değerlendirilmesi, idrar inkontinansı ve bakım, foley veya kondom kateter uygulaması - bakımı, retansiyon ve üriner sisteme yönelik diğer uygulamalar, perine bakımı ve uygulamaları Sözlü
11 Cerrahi bakım (preop, post op) Sözlü
12 Yaşlılık süreci, yaşlanmada değişimler ve yaşlı bireyde bakım Sözlü
12 Yaşlılık süreci, yaşlanmada değişimler ve yaşlı bireyde bakım Sözlü
14 Ölüm ve Ölümü yaklaşan hastanın bakımı Sözlü
14 Ölüm ve Ölümü yaklaşan hastanın bakımı Sözlü
16 genel tekrar Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrencinin ilaç uygulamalarını yapabilmesi Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrencinin hasta ile iletişeme geçebilmesi ve hastaya yönelik mesleki temel becerilerini uygulayabilmesi Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrencinin son dönem hastayla iletişime geçebilmesi ve temel mesleki becerileri uygulayabilmesi Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrencinin ilaç uygulama süreçlerini ve yöntemlerini bilmesi Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrencinin ilaç uygulamalarını yapabilmesi 4 3 5 5 5 5 4 3 5 4 4 5
Öğrencinin hasta ile iletişeme geçebilmesi ve hastaya yönelik mesleki temel becerilerini uygulayabilmesi 4 3 5 5 5 5 4 3 5 4 4 5
Öğrencinin son dönem hastayla iletişime geçebilmesi ve temel mesleki becerileri uygulayabilmesi 4 3 5 5 5 5 4 3 5 4 4 5
Öğrencinin ilaç uygulama süreçlerini ve yöntemlerini bilmesi 4 3 5 5 5 5 4 3 5 4 4 5