Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Evde Hasta Bakımı İlke ve Uygulamaları II | EHB102 | 2 | 6 + 2 | 10,0 |
Birim Bölüm | EVDE HASTA BAKIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hilal KAYNAK AYDOĞMUŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Hasta bakımı ile ilgili temel kuram, kavram, ilke ve uygulamaları öğretmek, bireyi ve toplumu bütüncül olarak ele alarak, evde, sağlık kurumlarında, sağlıklı ve hasta bireye bakım verebilecek bilgi ve beceri kazanmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
İlaç uygulamaları , Sağlık öyküsü ve fiziksel muayene - Solunum sistemi ve uygulamaları, Sindirim sistemi ve uygulamaları - Ölüm ve Ölümü yaklaşan hastanın bakımı, Üriner Sistem ve uygulamaları - Yaşlılık ve yaşlı bireyde bakım, Yara bakımı ve uygulamaları (yara bakımı, basınç ülserleri, vb) - Uyku ve uyku ile ilgili uygulamalar |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Nuray Enç, Yard. Doç. Dr. Hilal Uysal, Yard. Doç. Dr. Zeliha Tülek, Dr. Havva Öz Alkan. Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene, 2015. Nobel Tıp Kitapevi.
Fatma Akça Ay (2015) Sağlık uygulamalarında temel kavramlar ve beceriler, Nobel Tıp Kitapevler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 8 | 40 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 6 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 6 | 30 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 5 | 8 | 40 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 8 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 258 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 10,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | İlaç uygulamaları (SC - İM - İD - İV - PO - Göz - Kulak - Rektal- Vaginal - Deri - Diğer) | Sözlü |
3 | İlaç uygulamalarda izlem | Sözlü |
4 | Sağlık öyküsü ve fiziksel muayene | Sözlü |
4 | Solunum sisteminin değerlendirilmesi, etkisiz solunum örüntülerinde gerekli uygulamalar (nazal – ksynsk tarama kaynak kitaplar maske ile oksijen uygulaması, spirometre, aspirasyon, nebulizatör, inhaler ilaç uygulaması, solunum egzersizleri, pozisyonları, vb.) | Sözlü |
4 | Solunum sisteminin değerlendirilmesi, etkisiz solunum örüntülerinde gerekli uygulamalar (nazal – ksynsk tarama kaynak kitaplar maske ile oksijen uygulaması, spirometre, aspirasyon, nebulizatör, inhaler ilaç uygulaması, solunum egzersizleri, pozisyonları, vb.) | Sözlü |
6 | Sindirim sisteminin değerlendirilmesi, beslenme şekilleri, hastalıklara veya çeşitli durumlara göre kaynak tarama kaynak kitaplar beslenme, nazogastirik sonda bakımı, stoma bakımı, lavman çeşitleri ve uygulamaları, kolostomi bakımı, dışkı inkontinansı, total parenteral beslenmede bakım ve diğer sindirim sisteminde bakım | Sözlü |
6 | Sindirim sisteminin değerlendirilmesi, beslenme şekilleri, hastalıklara veya çeşitli durumlara göre kaynak tarama kaynak kitaplar beslenme, nazogastirik sonda bakımı, stoma bakımı, lavman çeşitleri ve uygulamaları, kolostomi bakımı, dışkı inkontinansı, total parenteral beslenmede bakım ve diğer sindirim sisteminde bakım | Sözlü |
6 | Sindirim sisteminin değerlendirilmesi, beslenme şekilleri, hastalıklara veya çeşitli durumlara göre kaynak tarama kaynak kitaplar beslenme, nazogastirik sonda bakımı, stoma bakımı, lavman çeşitleri ve uygulamaları, kolostomi bakımı, dışkı inkontinansı, total parenteral beslenmede bakım ve diğer sindirim sisteminde bakım | Sözlü |
9 | Üriner Sistem değerlendirilmesi, idrar inkontinansı ve bakım, foley veya kondom kateter uygulaması - bakımı, retansiyon ve üriner sisteme yönelik diğer uygulamalar, perine bakımı ve uygulamaları | Sözlü |
9 | Üriner Sistem değerlendirilmesi, idrar inkontinansı ve bakım, foley veya kondom kateter uygulaması - bakımı, retansiyon ve üriner sisteme yönelik diğer uygulamalar, perine bakımı ve uygulamaları | Sözlü |
11 | Cerrahi bakım (preop, post op) | Sözlü |
12 | Yaşlılık süreci, yaşlanmada değişimler ve yaşlı bireyde bakım | Sözlü |
12 | Yaşlılık süreci, yaşlanmada değişimler ve yaşlı bireyde bakım | Sözlü |
14 | Ölüm ve Ölümü yaklaşan hastanın bakımı | Sözlü |
14 | Ölüm ve Ölümü yaklaşan hastanın bakımı | Sözlü |
16 | genel tekrar | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrencinin ilaç uygulamalarını yapabilmesi | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrencinin hasta ile iletişeme geçebilmesi ve hastaya yönelik mesleki temel becerilerini uygulayabilmesi | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrencinin son dönem hastayla iletişime geçebilmesi ve temel mesleki becerileri uygulayabilmesi | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrencinin ilaç uygulama süreçlerini ve yöntemlerini bilmesi | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrencinin ilaç uygulamalarını yapabilmesi | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Öğrencinin hasta ile iletişeme geçebilmesi ve hastaya yönelik mesleki temel becerilerini uygulayabilmesi | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Öğrencinin son dönem hastayla iletişime geçebilmesi ve temel mesleki becerileri uygulayabilmesi | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Öğrencinin ilaç uygulama süreçlerini ve yöntemlerini bilmesi | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 |