Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon | EHB104 | 2 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | EVDE HASTA BAKIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Burak KESE |
Ders Veren | |
Amaç |
Engelli birey ve ailesini biyo-psiko-sosyal açıdan bir bütün olarak ele alma, engelli birey ve ailesinin sağlığının korunması ve geliştirilmesi konularında bilgi, beceri ve anlayış kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması Engelliliğin Tanımı ve Yol Açan Nedenler, Adaptasyon Süreci ve Engelliliğin Seviyeleri " ,Engelli Bireyin Sağlık Gereksinimleri ve Sağlık Hizmetleri ,Engelli Bireyin Karşılaştığı Problemler ,Dünyada ve Türkiye’de Engelli Bireyler Okullaşma Durumu ve Okul Sağlığı Hizmetlerinin Yeri ,Hemşirelerin Engelli Bireye Yönelik Rol ve Sorumlulukları ,Engelli Bireyin Özellikleri ,Engelli Bireylerin Akut Sorunları ,Ara sınav ,Engelli Bireylerin Kronik Sorunları ,Engelli Bireylerde Riskli Davranışlar (Sigara, Alkol Kullanımı, Cinsel Davranışlar) ,Engelli Bireylerde Riskli Davranışlar (Beslenme Bozuklukları, Yetersiz Fiziksel Aktivite) ,Şiddet ve Engellilik ,Engelli Bireyin Sağlığını Geliştirme Programları ,Engelli Bireylerde Rehabilitasyon ve Önemi ,Güvenli Çevre |
Ders Kaynakları |
Özdemir, L., Sütçü Çiçek, H. (2014). Rehabilitasyon Hemşireliği: Uygulamaya Güncel Yaklaşım. Ankara: Nobel Yayıncılık
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | Gösterim Benzetim Seminer |
2 | Engelliliğin Tanımı | Gösterim Benzetim Seminer |
3 | Adaptasyon Süreci ve Engelliliğin Seviyeleri | Gösterim Benzetim Seminer |
4 | Engelli Bireyin Sağlık Gereksinimleri | Gösterim Benzetim Seminer |
5 | Dünyada ve Türkiye’de Engelli Bireyler | Gösterim Benzetim Seminer |
6 | Hemşirelerin Engelli Bireye Yönelik Rol ve Sorumlulukları | Gösterim Benzetim Seminer |
7 | Engelli Bireylerin Akut Sorunları | Gösterim Benzetim Seminer |
8 | Engelli Bireylerin Akut Sorunları | Gösterim Benzetim Seminer |
9 | Engelli Bireylerin Kronik Sorunları | Gösterim Benzetim Seminer |
10 | Engelli Bireylerde Riskli Davranışlar | Gösterim Benzetim Seminer |
11 | Engelli Bireylerde Riskli Davranışlar | Gösterim Benzetim Seminer |
12 | Engelli Bireyin Sağlığını Geliştirme Programları | Gösterim Benzetim Seminer |
13 | Engelli Bireylerde Rehabilitasyon ve Önemi | Gösterim Benzetim Seminer |
14 | Engelli Bireylerde Rehabilitasyon ve Önemi | Gösterim Benzetim Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Engelli bireye ve ailesine yaklaşımda hemşirenin rol ve sorumluluklarını kavrar. | |||
Engellilik ile ilgili temel kavramları açıklar. | |||
Engelli birey ve ailesiyle iletişim kurma konusunda yaklaşımları kavrar. | |||
Engelli bireyi (çocuk, erişkin ve yaşlı) fiziksel ve ruhsal yönden değerlendirmeyi açıklar. | |||
Engellilerle ilgili kuruluş ve yasal düzenlemeler gibi konularda bilgi sahibi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Engelli bireye ve ailesine yaklaşımda hemşirenin rol ve sorumluluklarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Engellilik ile ilgili temel kavramları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Engelli birey ve ailesiyle iletişim kurma konusunda yaklaşımları kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Engelli bireyi (çocuk, erişkin ve yaşlı) fiziksel ve ruhsal yönden değerlendirmeyi açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Engellilerle ilgili kuruluş ve yasal düzenlemeler gibi konularda bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |