Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bulaşıcı Hastalıklar | EHB400 | 1 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | EVDE HASTA BAKIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hilal KAYNAK AYDOĞMUŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Epidemiyolojik yöntemleri ile yöntemlerin uygulanma alanlarında kullanımını öğretir |
Ders İçeriği |
Epidemiyolojinin tanımı, tarihsel gelişimi, epidemiyolojik süreç, Epidemiyolojik model ve sağlığın geliştirilmesi, Sağlık hizmetlerinin planlanması ve epidemiyolojik yaklaşım |
Ders Kaynakları |
Allender, J. A. Rector C., Warner, K.D. Community health nursing : promoting and protecting the public's health. Philadelphia : Wolters Kluwer, 2010.
Lundy, K. S., Janes, S. Community Health Nursing Caring For The Public's Health. UK, Sudbury, Mass. : Jones and Bartlett Publishers, Inc, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Epidemiyolojinin tanımı, tarihsel gelişimi | Sözlü |
2 | Epidemiyolojik süreç | Sözlü |
3 | Epidemiyolojik yöntemin kullanım alanları | Sözlü |
4 | Epidemiyolojide neden kavramı | Sözlü |
5 | Epidemiyolojik çalışma yöntemleri | Sözlü |
6 | Tanımlayıcı epidemiyoloji | Sözlü |
8 | Epidemiyolojik veri kaynakları | Sözlü |
8 | Epidemiyolojik veri kaynakları | Sözlü |
9 | Kohort Çalışmaları | Sözlü |
10 | Epidemiyolojide kullanılan ölçütler | Sözlü |
11 | Bulaşıcı Hastalıklar Epidemiyolojisi | Sözlü |
12 | Kronik hastalıklar epidemiyolojisi | Sözlü |
13 | Epidemiyolojik araştırma planlaması | Sözlü |
14 | Deneysel Çalışmalar | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hastalık ve sağlık durumlarının dağılımını etken çevre konakçı arasındaki ilişkiyi kullanarak açıklayabilir | |||
Birey ve topluma bakım verirken epidemiyolojik yaklaşımı kullanmanın önemini benimser | |||
Epidemiyolojik çalışmalara katılmaya ve çalışma sonuçlarını kullanmaya isteklidir | |||
Epidemiyolojik çalışmaların niteliklerini ve yapılma amaçlarını bilir | |||
Epidemiyolojik çalışmaların yapılmasında klinikte ve sahada yaptığı gözlemlerin ve kayıt tutmanın önemini kavrar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hastalık ve sağlık durumlarının dağılımını etken çevre konakçı arasındaki ilişkiyi kullanarak açıklayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Birey ve topluma bakım verirken epidemiyolojik yaklaşımı kullanmanın önemini benimser | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Epidemiyolojik çalışmalara katılmaya ve çalışma sonuçlarını kullanmaya isteklidir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Epidemiyolojik çalışmaların niteliklerini ve yapılma amaçlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Epidemiyolojik çalışmaların yapılmasında klinikte ve sahada yaptığı gözlemlerin ve kayıt tutmanın önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |