Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri | LEE5999 | 1 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK - SY |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Murat ALANYALIOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
1. Araştırmacılara bilimsel araştırma yaparken ve araştırma sonuçlarını sunarken ya da yayımlarken taşıdıkları sorumlulukları öğretmek. 2. Bilim etiği ilkelerini öğretmek. 3. Bilimsel araştırma sistematiğini öğretmek. 4. Araştırma tekniklerini tanıtmak. 5. Bilimsel kaynaklara ulaşma yöntemlerini kavratmak. |
Ders İçeriği |
Bilimsel etik ilkeleri; Üniversiteler, TÜBİTAK ve YÖK vb. kurumların etik kurullarının genel ilkeleri ve işleyiş şekilleri; Ar-Ge projeleri; bilimsel araştırma teknikleri; literatür tarama mantığı ve işlemleri; bilimsel makalelerin incelenmesi ve bilgiye hızlı ulaşma; bilimsel bilginin sunumu ve yayımlanması süreçleri. |
Ders Kaynakları |
Bilim Etiği El Kitabı, TÜBA Yayınları, Editör: Ayşe ERZAN, 2008
Bilim Etiği, David B. Resnik, ISBN 975-539402-8, Ayrıntı Yayın evi, 2004 Bilim Araştırmada Etik ve Sorunları, TÜBA Yayınları, Editor: Cumhur ERTEKİN, 2002 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilim: Temel kavramlar ve bilimin doğası | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Bilim felsefesi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Bilimsel araştırma yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Bilimsel araştırmada planlanma | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Bilimsel bilgiye ulaşma: Genel literatür taraması | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Bilimsel bilgiye ulaşma: Katalog taramaları | |
7 | Ar-Ge Projeleri: Proje yazım süreci ve proje amaçlı literatür taraması | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Bilimsel bilgiyi sunma süreçleri | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Bilimsel bilgiyi yayımlama süreçleri | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Bilimsel makale yazımında dikkat edilecek hususlar | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Etik: Bilimsel etik ihlali çeşitleri | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Bilimsel araştırmalarda uyulması gereken temel etik ilkeleri | Ders Tartışmalı Ders |
13 | BŞEÜ, TÜBİTAK ve YÖK vb. kurumların bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergeleri | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Etik kurulların genel işleyiş şekli | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel etik ilkelerini bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel etik ilkelerini kendi araştırmalarında uygular | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Araştırma tekniklerini bilir ve kendi bilimsel araştırmalarında kullanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ar-Ge projelerinin genel içeriğini bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bir bilimsel veriye ya da kaynağa nasıl ulaşacağını bilir. Bilimsel kaynağı inceler, özümser ve bilgiye hızlı şekilde ulaşır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Bilimsel etik ilkelerini bilir |
Bilimsel etik ilkelerini kendi araştırmalarında uygular |
Araştırma tekniklerini bilir ve kendi bilimsel araştırmalarında kullanır |
Ar-Ge projelerinin genel içeriğini bilir |
Bir bilimsel veriye ya da kaynağa nasıl ulaşacağını bilir. Bilimsel kaynağı inceler, özümser ve bilgiye hızlı şekilde ulaşır |