Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Okula Hazırlık | CGB5003 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö. |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU |
Ders Veren | Doç. Dr. Medera HALMATOV |
Amaç |
Bu ders, okula uyum konusunda bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders okula uyum, ilkokula hazırbulunuşluk ve ilkokula hazırlığın boyutları konularını kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
Kitap Adı: Adım Adım İlkokula Başlamak
Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi
Yazar: Özgül Polat Bölüm: Okula uyum ve
ilkokula hazıroluşluk
Konuya ilişkin yurtiçi ve yurt dışında yapılan makaleler
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Okula uyum, okula uyumun önemi | Tartışmalı Ders |
2 | Okula uyumu etkileyen faktörler | Tartışmalı Ders |
3 | Okula uyum güçlükleri | Tartışmalı Ders |
4 | Örnek uyum haftası çizelgesi inceleme | Tartışmalı Ders |
5 | Uyum sürecinde kaçınılması gereken davranışlar | Tartışmalı Ders |
6 | Milli Eğitim Bakanlığı uyum dosyalarını inceleme | Tartışmalı Ders |
7 | Örnek etkinlikler hazırlama | Tartışmalı Ders |
8 | Öğrenciler tarafından hazırlanan uyum etkinliklerinden örnekler seçip inceleme | Tartışmalı Ders |
9 | Okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörler | Tartışmalı Ders |
10 | İlkokula hazırlığın boyutları | Tartışmalı Ders |
11 | Konuya ilişkin makalelerin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
11 | Konuya ilişkin makalelerin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
11 | Konuya ilişkin makalelerin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
11 | Konuya ilişkin makalelerin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Okula uyum, okula uyumun önemi, okula uyumu etkileyen faktörleri açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Okula uyum güçlüklerini tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uyum sürecinde kaçınılması gereken davranışları açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Okula uyum, okula uyumun önemi, okula uyumu etkileyen faktörleri açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Okula uyum güçlüklerini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Uyum sürecinde kaçınılması gereken davranışları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |