Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Erken Çocukluk Döneminde Yeni Yaklaşım ve Programlar | CGB5005 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö. |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU |
Amaç | |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
Konularla ilgili yurtiçi ve dışında kaynaklı derleme ve araştırma makaleleri
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Erken Çocukluk Eğitimi Program ve Yaklaşımlarına Giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Montessori Metodu | Tartışmalı Ders |
3 | Waldorf Yaklaşımı | Tartışmalı Ders |
4 | Gelişimsel Açıdan Uygun Programa Giriş | Tartışmalı Ders |
5 | Gelişimsel Açıdan Uygun Program: Eğitimciler, Ortam ve Program Örnekleri | Tartışmalı Ders |
6 | Head Start Programı | Tartışmalı Ders |
7 | High/Scope Programı | Tartışmalı Ders |
8 | Portage Programı | Tartışmalı Ders |
9 | Proje Yaklaşımı | Tartışmalı Ders |
10 | Reggio Emilia Yaklaşımına Giriş: İlkeler Ve Uygulamalar | Tartışmalı Ders |
11 | Reggio Emilia Yaklaşımında Fiziksel Ortam, Eğitimciler Ve Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
12 | Orman Okulu Yaklaşımı | Tartışmalı Ders |
13 | Piramit Yaklaşımı | Tartışmalı Ders |
14 | Önyargı Karşıtı Program | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çocuk gelişimi literatürüne ulaşma , izleme , değerlendirme ve uygulama bilgisine sahiptir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Çocuk gelişimi literatürüne ulaşma , izleme , değerlendirme ve uygulama bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |