Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocukluk Döneminde Sanat Eğitimi | CGB5007 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö. |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders, yüz yüze yürütülecek olup anlatım, tartışma, uygulamalı etkinlikler, grup çalışmaları ve proje temelli öğrenme yöntemleriyle desteklenecektir. Öğrenciler, çocukluk dönemine uygun sanat etkinliklerini planlama ve uygulama fırsatı bulacak, ders süresince hem teorik hem de uygulamalı bilgi edineceklerdir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Medera HALMATOV |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, çocukluk döneminde sanat eğitiminin gelişimsel, pedagojik ve estetik boyutlarını inceleyerek öğrencilerin sanatın çocuk gelişimindeki rolünü anlamalarını sağlamaktır. Ders kapsamında, sanat etkinliklerinin çocukların yaratıcılık, hayal gücü, psikomotor beceriler ve sosyal-duygusal gelişim üzerindeki etkileri değerlendirilecek; öğrencilerin sanat eğitimi yoluyla çocukların bireysel farklılıklarını tanıyabilmeleri ve uygun öğretim stratejileri geliştirebilmeleri hedeflenecektir. |
Ders İçeriği |
Bu ders, çocukluk döneminde sanat eğitiminin kuramsal temellerini ve uygulamalı boyutlarını ele almaktadır. Ders kapsamında çocuk sanatının gelişim evreleri, sanatın çocuğun bilişsel, duygusal, sosyal ve motor gelişimine katkıları, farklı sanat teknikleri ve materyallerin kullanımı, sanat etkinliklerinin planlanması ve değerlendirilmesi incelenecektir. Ayrıca öğrenciler, çocuklarda yaratıcılığı destekleyen ve bireysel farklılıkları gözeten etkinlikler tasarlama ve uygulama becerisi kazanacaklardır. |
Ders Kaynakları |
Artut, K. (2018). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Malchiodi, C. (2013). Understanding Children's Drawings. London: Jessica Kingsley Publishers. Buyurgan, S., & Buyurgan, U. (2012). Sanat Eğitimi ve Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Çellek, T. (2016). Çocuk Resimleri ve Gelişimsel Özellikleri. İstanbul: Morpa Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amaç, yöntem ve temel kavramlar. | Ders |
2 | Çocuk resimlerinin gelişimsel aşamaları: Karalama döneminden şematik döneme. | Ders |
3 | Çizgiler, renkler ve sembollerin gelişimsel göstergeleri. | Ders Küçük Grup Tartışması |
4 | Çocuk resimlerinde bilişsel gelişim yansımaları. | Ders Seminer |
5 | Çocuk resimlerinde duygusal göstergeler ve duygu analizi. | Ders Grup Çalışması |
6 | Çocuk resimlerinde aile temsilleri ve aile ilişkilerinin yansımaları. | Ders Grup Çalışması |
7 | Çocuk resimlerinde travma, stres ve kriz durumlarının göstergeleri. | Ders Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
8 | Projektif testlerde resimlerin kullanımı (ör. Aile Çiz Testi, İnsan Çiz Testi). | Ders Grup Çalışması |
9 | Çocuk resimlerinde kültürel farklılıkların analizi. | Ders Grup Çalışması |
10 | Vaka analizleri: Gerçek çocuk resimleri üzerinden değerlendirmeler. | Ders Grup Çalışması |
11 | Çocuk resimlerinin psikolojik danışma ve eğitim süreçlerinde kullanımı. | Ders Grup Çalışması |
12 | Uygulama: Öğrencilerin seçtikleri resimlerin analizi ve sınıf içi tartışmalar. | Ders Grup Çalışması |
13 | Genel değerlendirme: Çocuk resimlerinin gelişimsel, bilişsel ve duygusal boyutları. | Ders Grup Çalışması |
14 | Dönem sonu değerlendirmesi, ödev ve projelerin sunumu. | Saha / Arazi Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çocuk sanatının gelişimsel özelliklerini tanımlar. | Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çocuk resimlerini gelişim dönemlerine göre analiz eder. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sanat eğitiminin çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimindeki rolünü açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sanat etkinliklerini planlar ve uygular. | Sunum / Seminer | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çocukların yaratıcılığını destekleyen materyal ve teknikleri seçer. | Sunum / Seminer | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk sanatının gelişimsel özelliklerini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çocuk resimlerini gelişim dönemlerine göre analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sanat eğitiminin çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimindeki rolünü açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sanat etkinliklerini planlar ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çocukların yaratıcılığını destekleyen materyal ve teknikleri seçer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |