EN
  • Anasayfa
  • CGB5012 Çocukluk Tarihi (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
CGB5012 - Çocukluk Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocukluk Tarihi CGB5012 1 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö.
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders, haftalık teorik anlatımlar ve tartışmalar yoluyla yürütülecektir.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, çocukluk kavramının tarihsel süreç içerisinde nasıl şekillendiğini, farklı dönemlerde ve kültürlerde çocukluğa atfedilen anlamları analiz ederek ortaya koymaktır. Öğrencilerin, çocukluk olgusunu sosyo-kültürel, ekonomik ve siyasal bağlamlarda ele alabilmeleri, tarihsel belgeler, anlatılar ve akademik literatür aracılığıyla çocukluğun değişen algısını eleştirel bir bakışla değerlendirebilmeleri hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

Çocukluk kavramının tanımı ve tarihsel bağlamı Antik çağda çocukluk ve çocuk yetiştirme anlayışları Ortaçağ'da çocuk algısı ve eğitim uygulamaları Modern öncesi dönemde çocukluğun sosyal rolleri Sanayi Devrimi ve çocuk emeği ve 20. yüzyıllarda çocuklukta dönüşüm Osmanlı ve erken Cumhuriyet döneminde çocukluk algısı Çocuk haklarının gelişimi ve uluslararası belgeler Çocukluk üzerine tarihsel belgelerin analizi Günümüzde çocukluğun tarihsel mirası ve çağdaş tartışmalar

Ders Kaynakları Ariès, P. (1996). Çocuğun tarihi: Doğumdan on sekiz yaşına kadar çocuğun yaşamı (B. Varlık, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
Heywood, C. (2018). A history of childhood: Children and childhood in the West from medieval to modern times (2nd ed.). Cambridge: Polity Press.
Cunningham, H. (2005). Children and childhood in western society since 1500 (2nd ed.). Harlow: Pearson Longman.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çocukluk kavramına tarihsel bakış Ders
2 Çocukluk Tarihine Giriş: Kaynaklar, yöntemler ve kuramsal yaklaşımlar Ders
3 Antik Çağ’da çocukluk ve çocuk yetiştirme Ders
4 Ortaçağ Avrupa’sında çocuk algısı ve toplumsal roller Ders
5 İslam toplumlarında çocukluk anlayışı Ders
6 Modern öncesi dönemde çocuk ve aile ilişkileri Ders
7 Sanayi Devrimi, modernleşme ve çocuk emeği Ders
8 19. yüzyılda çocukluk ve eğitimin dönüşümü Ders
9 20. yüzyılda çocuk hakları ve kurumların yükselişi Ders
10 Osmanlı İmparatorluğu’nda çocukluk deneyimi Ders
11 Erken Cumhuriyet döneminde çocuk politikaları Ders
12 Görsel ve yazılı belgelerle çocukluk tarihi Ders
13 Günümüzde çocukluk ve tarihsel süreklilik Ders
14 Genel değerlendirme ve öğrenci sunumları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, çocukluk kavramının tarihsel süreçteki dönüşümünü sosyo-kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarda analiz edebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, farklı dönemlerde ve toplumlarda çocukluğa dair algı ve uygulamaları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, çocukluk tarihine ilişkin akademik metinleri ve tarihsel belgeleri eleştirel bir bakışla yorumlayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenci, çocukluk kavramının tarihsel süreçteki dönüşümünü sosyo-kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarda analiz edebilir. - - - - - - - - -
Öğrenci, farklı dönemlerde ve toplumlarda çocukluğa dair algı ve uygulamaları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir. - - - - - - - - -
Öğrenci, çocukluk tarihine ilişkin akademik metinleri ve tarihsel belgeleri eleştirel bir bakışla yorumlayabilir. - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - -