Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocukluk Tarihi | CGB5012 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö. |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, haftalık teorik anlatımlar ve tartışmalar yoluyla yürütülecektir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, çocukluk kavramının tarihsel süreç içerisinde nasıl şekillendiğini, farklı dönemlerde ve kültürlerde çocukluğa atfedilen anlamları analiz ederek ortaya koymaktır. Öğrencilerin, çocukluk olgusunu sosyo-kültürel, ekonomik ve siyasal bağlamlarda ele alabilmeleri, tarihsel belgeler, anlatılar ve akademik literatür aracılığıyla çocukluğun değişen algısını eleştirel bir bakışla değerlendirebilmeleri hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Çocukluk kavramının tanımı ve tarihsel bağlamı Antik çağda çocukluk ve çocuk yetiştirme anlayışları Ortaçağ'da çocuk algısı ve eğitim uygulamaları Modern öncesi dönemde çocukluğun sosyal rolleri Sanayi Devrimi ve çocuk emeği ve 20. yüzyıllarda çocuklukta dönüşüm Osmanlı ve erken Cumhuriyet döneminde çocukluk algısı Çocuk haklarının gelişimi ve uluslararası belgeler Çocukluk üzerine tarihsel belgelerin analizi Günümüzde çocukluğun tarihsel mirası ve çağdaş tartışmalar |
Ders Kaynakları |
Ariès, P. (1996). Çocuğun tarihi: Doğumdan on sekiz yaşına kadar çocuğun yaşamı (B. Varlık, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
Heywood, C. (2018). A history of childhood: Children and childhood in the West from medieval to modern times (2nd ed.). Cambridge: Polity Press. Cunningham, H. (2005). Children and childhood in western society since 1500 (2nd ed.). Harlow: Pearson Longman. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çocukluk kavramına tarihsel bakış | Ders |
2 | Çocukluk Tarihine Giriş: Kaynaklar, yöntemler ve kuramsal yaklaşımlar | Ders |
3 | Antik Çağ’da çocukluk ve çocuk yetiştirme | Ders |
4 | Ortaçağ Avrupa’sında çocuk algısı ve toplumsal roller | Ders |
5 | İslam toplumlarında çocukluk anlayışı | Ders |
6 | Modern öncesi dönemde çocuk ve aile ilişkileri | Ders |
7 | Sanayi Devrimi, modernleşme ve çocuk emeği | Ders |
8 | 19. yüzyılda çocukluk ve eğitimin dönüşümü | Ders |
9 | 20. yüzyılda çocuk hakları ve kurumların yükselişi | Ders |
10 | Osmanlı İmparatorluğu’nda çocukluk deneyimi | Ders |
11 | Erken Cumhuriyet döneminde çocuk politikaları | Ders |
12 | Görsel ve yazılı belgelerle çocukluk tarihi | Ders |
13 | Günümüzde çocukluk ve tarihsel süreklilik | Ders |
14 | Genel değerlendirme ve öğrenci sunumları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, çocukluk kavramının tarihsel süreçteki dönüşümünü sosyo-kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarda analiz edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, farklı dönemlerde ve toplumlarda çocukluğa dair algı ve uygulamaları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, çocukluk tarihine ilişkin akademik metinleri ve tarihsel belgeleri eleştirel bir bakışla yorumlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, çocukluk kavramının tarihsel süreçteki dönüşümünü sosyo-kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarda analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenci, farklı dönemlerde ve toplumlarda çocukluğa dair algı ve uygulamaları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenci, çocukluk tarihine ilişkin akademik metinleri ve tarihsel belgeleri eleştirel bir bakışla yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |