Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | CGB5900 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö. |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Eda DÖNMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin ilgi duydukları ve eğilim gösterdikleri alanlarda derinlemesine inceleme yapmalarını sağlamak, araştırma yöntemleriyle akademik bilgiye ulaşma becerilerini geliştirmek ve elde ettikleri bilgileri bilimsel bir seminer sunumuna dönüştürmelerine rehberlik etmektir. |
Ders İçeriği |
Öğrencilerin akademik eğilimleri doğrultusunda konu belirleme, Konu seçiminde danışmanlık ve yönlendirme süreci, Belirlenen konuya ilişkin kaynak taraması ve literatür incelemesi, Araştırma yöntemleri ve veri toplama yollarının değerlendirilmesi, Seminer çalışmasının planlanması ve taslağının hazırlanması, Sunum teknikleri ve etkili iletişim becerileri, Ara değerlendirme ve danışman geribildirimleri, Seminer sunumlarının gerçekleştirilmesi ve tartışılması |
Ders Kaynakları |
Tübitak Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Yönetmeliği. (2010).
American Psychological Association. (2010). Amerikan Psikoloji Derneği Yayın Kılavuzu (6. baskı). Washington, DC: American Psychological Association. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 0,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrencilerin akademik eğilimleri doğrultusunda konu belirleme | Tartışmalı Ders |
2 | Konu seçiminde danışmanlık ve yönlendirme süreci | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Konu seçiminde danışmanlık ve yönlendirme süreci | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Konu seçiminde danışmanlık ve yönlendirme süreci | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Belirlenen konuya ilişkin kaynak taraması ve literatür incelemesi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Belirlenen konuya ilişkin kaynak taraması ve literatür incelemesi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Belirlenen konuya ilişkin kaynak taraması ve literatür incelemesi | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav ve danışman geribildirimleri | |
9 | Araştırma yöntemleri ve veri toplama yollarının değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Araştırma yöntemleri ve veri toplama yollarının değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Seminer çalışmasının planlanması ve taslağının hazırlanması | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Seminer çalışmasının planlanması ve taslağının hazırlanması | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Seminer çalışmasının planlanması ve taslağının hazırlanması | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Seminer sunumlarının gerçekleştirilmesi ve tartışılması | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kendi ilgi alanına uygun bir seminer konusu belirler ve gerekçelendirir. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Belirlenen konuya ilişkin bilimsel kaynakları tarar, analiz eder ve sentezler. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Araştırma sürecinde uygun yöntem ve teknikleri uygular. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Elde ettiği bilgileri akademik bir rapor ve sunuma dönüştürür. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Seminer sunumunu bilimsel etik kurallar çerçevesinde etkili bir biçimde gerçekleştirir. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kendi ilgi alanına uygun bir seminer konusu belirler ve gerekçelendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Belirlenen konuya ilişkin bilimsel kaynakları tarar, analiz eder ve sentezler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Araştırma sürecinde uygun yöntem ve teknikleri uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Elde ettiği bilgileri akademik bir rapor ve sunuma dönüştürür. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Seminer sunumunu bilimsel etik kurallar çerçevesinde etkili bir biçimde gerçekleştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |