Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocukluk Dönemi Güncel Araştırmalar | CGB5015 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö. |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Eda DÖNMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk gelişimi alanında güncel araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla incelemelerini, bilimsel araştırma süreçlerini ileri düzeyde kavramalarını ve uygulamalarını sağlamaktır. Öğrencilerin, farklı araştırma yöntemlerini (nicel, nitel, karma) ileri düzeyde analiz edecek, veri toplama ve analiz tekniklerini akademik standartlara uygun biçimde uygulayacak, literatür taraması yaparak araştırma raporu geliştirme ve bilimsel sunum becerileri kazanmaları hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Bilimsel bilginin doğası ve epistemolojik yaklaşımlar, Çocuk gelişimini inceleme yöntemleri, Çocuk gelişiminde güncel araştırma eğilimleri ve alan yazın incelemesi, Problemin tanımlanması ve araştırma sorularının geliştirilmesi, Veri toplama teknikleri: gözlem, görüşme, ölçek geliştirme, deneysel yöntemler, Farklı gelişim dönemlerinde araştırmaların metodolojik özellikleri, Güncel araştırma bulgularının çocuk gelişimi kuramları ile ilişkilendirilmesi, Araştırma raporu yazımı ve bilimsel yayıncılık süreçleri, Araştırma sonuçlarının akademik ve toplumsal bağlamda sunulması süreçleri |
Ders Kaynakları |
Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 16 baskı. Pegem. Ankara.
Balcı, A.(2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma. 6. Baskı. Pegem. Ankara Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. 9. Baskı. Pegem. Ankara Çocuk gelişimi alanındaki güncel literatür ve araştırma makaleleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimsel bilginin doğası ve epistemolojik yaklaşımlar Çocuk gelişimini inceleme yöntemleri | Ders |
2 | Çocuk gelişiminde güncel araştırma eğilimleri ve alan yazın incelemesi | |
3 | Problemin tanımlanması ve araştırma sorularının geliştirilmesi, Veri toplama teknikleri: gözlem, görüşme, ölçek geliştirme, deneysel yöntemler | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Farklı gelişim dönemlerinde araştırmaların metodolojik özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Farklı gelişim dönemlerinde araştırmaların metodolojik özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Güncel araştırma bulgularının çocuk gelişimi kuramları ile ilişkilendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Güncel araştırma bulgularının çocuk gelişimi kuramları ile ilişkilendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Araştırma raporu yazımı ve bilimsel yayıncılık süreçleri | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Araştırma raporu yazımı ve bilimsel yayıncılık süreçleri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Araştırma sonuçlarının akademik ve toplumsal bağlamda sunulması süreçleri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Araştırma sonuçlarının akademik ve toplumsal bağlamda sunulması süreçleri | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Ödev sunumları | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
14 | Dersin Genel Değerlendirilmesi | Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çocuk gelişimi alanında güncel araştırmaları analiz ederek metodolojik açıdan güçlü ve zayıf yönlerini tartışır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çocuk gelişiminde kullanılan farklı araştırma yöntemlerini karşılaştırır ve uygun araştırma desenini belirler. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çocuk gelişimi alanındaki bir araştırma problemine ilişkin özgün bir araştırma önerisi tasarlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Araştırma bulgularını bilimsel rapor ve sunum tekniklerini kullanarak sözlü ve yazılı biçimde etkili şekilde ifade eder. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk gelişimi alanında güncel araştırmaları analiz ederek metodolojik açıdan güçlü ve zayıf yönlerini tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çocuk gelişiminde kullanılan farklı araştırma yöntemlerini karşılaştırır ve uygun araştırma desenini belirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çocuk gelişimi alanındaki bir araştırma problemine ilişkin özgün bir araştırma önerisi tasarlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Araştırma bulgularını bilimsel rapor ve sunum tekniklerini kullanarak sözlü ve yazılı biçimde etkili şekilde ifade eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |