Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Erken Çocukluk Döneminde Çocuk, Aile ve İletişim | CGB5017 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö. |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Asude BAYRAM |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde çocuğun aile üyeleri, akranları, öğretmenleri ve yakın çevresindeki diğer bireylerle kurduğu iletişim süreçlerini anlamaktır. Ders kapsamında farklı aile yapılarında iletişim, çocuk-büyük ebeveyn, çocuk-kardeş ve çocuk-akran ilişkileri ele alınarak iletişimin gelişimsel açıdan önemi tartışılır. Göç, savaş gibi dezavantajlı koşullarda çocuğun ve ailenin iletişim dinamikleri incelenir; aile eğitim programları ile ulusal ve uluslararası aile katılım modellerinin etkililiği değerlendirilir. Ayrıca, teknolojinin çocuk-aile iletişimine etkileri üzerinde durularak öğrencilerin erken çocukluk döneminde sağlıklı iletişim ortamlarını desteklemeye yönelik bilgi ve farkındalık kazanmaları amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Çocuk ve farklı aile türleri arasındaki iletişim, çocuk ve büyük ebeveyn iletişimi, çocuk ve kardeş iletişimi, çocuk ve akran iletişimi, çocuk ve öğretmen iletişimi, savaş, göç gibi dezavantajlı dönemlerde çocukla iletişim, aile eğitim programları ve etkililiği, ulusal ve uluslararası aile katılım programları, çocuk ve aile iletişiminde teknoloji vb. konular. |
Ders Kaynakları |
Anne Baba ve Çocuk İletişimi
Çocuk ve İletişim Ailelerin Çocuklarıyla İletişimi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Erken çocuklukta iletişim kavramı ve önemi | Ders |
2 | Çocuk ve farklı aile türlerinde iletişim dinamikleri | Tartışmalı Ders |
3 | Çocuk ve ebeveyn ilişkilerinde iletişim | Rol Yapma / Drama |
4 | Çocuk-büyük ebeveyn iletişimi | Beyin Fırtınası |
5 | Çocuk-kardeş ilişkilerinde iletişim | Küçük Grup Tartışması |
6 | Çocuk-akran iletişimi ve sosyal gelişim | Gösterim |
7 | Çocuk-öğretmen iletişimi ve okul ortamı | Ders |
8 | Dezavantajlı koşullarda çocukla iletişim | Vaka Çalışması |
9 | Aile eğitim programlarının amacı ve kapsamı | İnceleme / Anket Çalışması |
10 | Aile eğitim programlarının etkililiği üzerine araştırmalar | Grup Çalışması |
11 | Ulusal aile katılım programları | İnceleme / Anket Çalışması |
12 | Uluslararası aile katılım programları | Küçük Grup Tartışması |
13 | Çocuk ve aile iletişiminde teknoloji kullanımı | Konuk Konuşmacı |
14 | Genel değerlendirme ve dönem sonu tartışması | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Erken çocukluk döneminde çocuk, aile ve çevresi arasındaki iletişim süreçlerini kuramsal temelleriyle açıklar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı aile yapılarında, çocuk-büyük ebeveyn, çocuk-kardeş, çocuk-akran ve çocuk-öğretmen iletişimini analiz eder. | Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
Dezavantajlı koşullarda çocukla etkili iletişim yollarını değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ulusal ve uluslararası aile katılım programlarını karşılaştırarak güçlü ve sınırlı yönlerini tartışır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Teknolojinin çocuk-aile iletişimindeki rolünü değerlendirerek sağlıklı iletişim için öneriler geliştirir. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Erken çocukluk döneminde çocuk, aile ve çevresi arasındaki iletişim süreçlerini kuramsal temelleriyle açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Farklı aile yapılarında, çocuk-büyük ebeveyn, çocuk-kardeş, çocuk-akran ve çocuk-öğretmen iletişimini analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Dezavantajlı koşullarda çocukla etkili iletişim yollarını değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ulusal ve uluslararası aile katılım programlarını karşılaştırarak güçlü ve sınırlı yönlerini tartışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Teknolojinin çocuk-aile iletişimindeki rolünü değerlendirerek sağlıklı iletişim için öneriler geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |