EN
CGB5017 - Erken Çocukluk Döneminde Çocuk, Aile ve İletişim
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Erken Çocukluk Döneminde Çocuk, Aile ve İletişim CGB5017 1 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö.
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Asude BAYRAM
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde çocuğun aile üyeleri, akranları, öğretmenleri ve yakın çevresindeki diğer bireylerle kurduğu iletişim süreçlerini anlamaktır. Ders kapsamında farklı aile yapılarında iletişim, çocuk-büyük ebeveyn, çocuk-kardeş ve çocuk-akran ilişkileri ele alınarak iletişimin gelişimsel açıdan önemi tartışılır. Göç, savaş gibi dezavantajlı koşullarda çocuğun ve ailenin iletişim dinamikleri incelenir; aile eğitim programları ile ulusal ve uluslararası aile katılım modellerinin etkililiği değerlendirilir. Ayrıca, teknolojinin çocuk-aile iletişimine etkileri üzerinde durularak öğrencilerin erken çocukluk döneminde sağlıklı iletişim ortamlarını desteklemeye yönelik bilgi ve farkındalık kazanmaları amaçlanır.

Ders İçeriği

Çocuk ve farklı aile türleri arasındaki iletişim, çocuk ve büyük ebeveyn iletişimi, çocuk ve kardeş iletişimi, çocuk ve akran iletişimi, çocuk ve öğretmen iletişimi, savaş, göç gibi dezavantajlı dönemlerde çocukla iletişim, aile eğitim programları ve etkililiği, ulusal ve uluslararası aile katılım programları, çocuk ve aile iletişiminde teknoloji vb. konular.

Ders Kaynakları Anne Baba ve Çocuk İletişimi
Çocuk ve İletişim
Ailelerin Çocuklarıyla İletişimi
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Erken çocuklukta iletişim kavramı ve önemi Ders
2 Çocuk ve farklı aile türlerinde iletişim dinamikleri Tartışmalı Ders
3 Çocuk ve ebeveyn ilişkilerinde iletişim Rol Yapma / Drama
4 Çocuk-büyük ebeveyn iletişimi Beyin Fırtınası
5 Çocuk-kardeş ilişkilerinde iletişim Küçük Grup Tartışması
6 Çocuk-akran iletişimi ve sosyal gelişim Gösterim
7 Çocuk-öğretmen iletişimi ve okul ortamı Ders
8 Dezavantajlı koşullarda çocukla iletişim Vaka Çalışması
9 Aile eğitim programlarının amacı ve kapsamı İnceleme / Anket Çalışması
10 Aile eğitim programlarının etkililiği üzerine araştırmalar Grup Çalışması
11 Ulusal aile katılım programları İnceleme / Anket Çalışması
12 Uluslararası aile katılım programları Küçük Grup Tartışması
13 Çocuk ve aile iletişiminde teknoloji kullanımı Konuk Konuşmacı
14 Genel değerlendirme ve dönem sonu tartışması Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Erken çocukluk döneminde çocuk, aile ve çevresi arasındaki iletişim süreçlerini kuramsal temelleriyle açıklar. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı aile yapılarında, çocuk-büyük ebeveyn, çocuk-kardeş, çocuk-akran ve çocuk-öğretmen iletişimini analiz eder. Ödev / Proje Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
Dezavantajlı koşullarda çocukla etkili iletişim yollarını değerlendirir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ulusal ve uluslararası aile katılım programlarını karşılaştırarak güçlü ve sınırlı yönlerini tartışır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Teknolojinin çocuk-aile iletişimindeki rolünü değerlendirerek sağlıklı iletişim için öneriler geliştirir. Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Erken çocukluk döneminde çocuk, aile ve çevresi arasındaki iletişim süreçlerini kuramsal temelleriyle açıklar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Farklı aile yapılarında, çocuk-büyük ebeveyn, çocuk-kardeş, çocuk-akran ve çocuk-öğretmen iletişimini analiz eder. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Dezavantajlı koşullarda çocukla etkili iletişim yollarını değerlendirir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ulusal ve uluslararası aile katılım programlarını karşılaştırarak güçlü ve sınırlı yönlerini tartışır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Teknolojinin çocuk-aile iletişimindeki rolünü değerlendirerek sağlıklı iletişim için öneriler geliştirir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ortalama Değer 5 5 5 5 5 5 5 5 5