Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk Gelişiminde Dış Mekânların Kullanımı | CGB5019 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö. |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Eda AKPINAR DOĞAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı çocukların bütünsel gelişimine, sağlığına ve refahına katkı sağlamak için öğrencilerin, çocuk gelişiminde dış mekân odaklı uygulamalar hakkında derinlemesine bir anlayışa sahip olmalarını sağlamaktır. Öğretmen adayları, çocukların oyun ve eğitimini destekleyen, yenilikçi pedagojik stratejiler uygulayabilecekleri ve aileleri ve diğer sosyal paydaşları katabilecekleri dış mekân bağlamları düzenlemeyi öğreneceklerdir. |
Ders İçeriği |
Eğitim süreci; çocuğun bakış açısından eğitim, sürdürülebilir kalkınma, kapsayıcı eğitim yaklaşımları ve Evrensel Öğrenme Tasarımı temellerine dayandırılmaktadır. Katılımcılar; dış mekânları organize etme, açık hava oyunlarını (fiziksel, serbest materyalli, riskli oyunlar) düzenleme, güvenliği sağlama ve çocukların gelişimlerini izleme konularında beceriler kazanırlar. Ayrıca oyun yoluyla öğrenme, çevik öğrenme ve açık hava keşiflerine dayalı yenilikçi yöntemleri uygulamayı öğrenirler. Farklı mevsimlerde ve hava koşullarında etkinlik planlamayı, çocuk ve ebeveynlerin aktif katılımını sağlayacak projeler geliştirmeyi deneyimlerler. |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş: İzlence ve değerlendirme | Ders |
2 | Erken çocukluk eğitiminde dış mekâna yönelik uygulamalar: Yaklaşımlar, yöntemler, teknikler, etkinlikler | Ders |
3 | Erken çocukluk eğitiminde dış mekân odaklı uygulamalar: Planlama sırasında göz önünde bulunması gereken hedefler, faydalar ve noktalar | Ders |
4 | Çocukların sağlığı ve gelişimi için farklı mevsimlerde ve farklı hava koşullarında çocuk dostu kasaba, sokak, okul bahçesi, oyun bahçesi ve sosyal alanlar gibi dış ortamların sahip olması gereken özellikler | Ders |
5 | Çocuk sağlığı ve gelişimi için verimli dış mekân uygulamalarının planlanması, sunulması ve sürdürülebilirliği için gerekli öğretmen yeterlikleri | Ders |
5 | Çocuk sağlığı ve gelişimi için verimli dış mekân uygulamalarının planlanması, sunulması ve sürdürülebilirliği için gerekli öğretmen yeterlikleri | Ders |
7 | Çocuk sağlığı ve gelişimi için etkin dış mekân uygulamalarının planlanması, yürütülmesi ve sürdürülebilirliği için gerekli ekipman ve kaynaklar | Ders |
8 | Dış mekân etkinliklerine farklı ihtiyaçlara sahip çocukları dâhil etmek amacıyla eşit eğitim fırsatları yaratma kapsamında kapsayıcılık kavramının analizi ile farklı yöntemler, araçlar ve destek olma (scaffolding) stratejileri | Ders |
7 | Çocuk sağlığı ve gelişimi için etkin dış mekân uygulamalarının planlanması, yürütülmesi ve sürdürülebilirliği için gerekli ekipman ve kaynaklar | Ders |
10 | Ödev gruplarının ve konuların belirlenmesi | Ders |
10 | Ödev sunumları | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü |
10 | Ödev sunumları | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü |
10 | Ödev sunumları | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü |
10 | Ödev sunumları | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü |
10 | Ödev sunumları | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |