EN
  • Anasayfa
  • CGB5019 Çocuk Gelişiminde Dış Mekânların Kullanımı (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
CGB5019 - Çocuk Gelişiminde Dış Mekânların Kullanımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk Gelişiminde Dış Mekânların Kullanımı CGB5019 1 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö.
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Eda AKPINAR DOĞAN
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı çocukların bütünsel gelişimine, sağlığına ve refahına katkı sağlamak için öğrencilerin, çocuk gelişiminde dış mekân odaklı uygulamalar hakkında derinlemesine bir anlayışa sahip olmalarını sağlamaktır. Öğretmen adayları, çocukların oyun ve eğitimini destekleyen, yenilikçi pedagojik stratejiler uygulayabilecekleri ve aileleri ve diğer sosyal paydaşları katabilecekleri dış mekân bağlamları düzenlemeyi öğreneceklerdir.

Ders İçeriği

Eğitim süreci; çocuğun bakış açısından eğitim, sürdürülebilir kalkınma, kapsayıcı eğitim yaklaşımları ve Evrensel Öğrenme Tasarımı temellerine dayandırılmaktadır. Katılımcılar; dış mekânları organize etme, açık hava oyunlarını (fiziksel, serbest materyalli, riskli oyunlar) düzenleme, güvenliği sağlama ve çocukların gelişimlerini izleme konularında beceriler kazanırlar. Ayrıca oyun yoluyla öğrenme, çevik öğrenme ve açık hava keşiflerine dayalı yenilikçi yöntemleri uygulamayı öğrenirler. Farklı mevsimlerde ve hava koşullarında etkinlik planlamayı, çocuk ve ebeveynlerin aktif katılımını sağlayacak projeler geliştirmeyi deneyimlerler.

Ders Kaynakları
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş: İzlence ve değerlendirme Ders
2 Erken çocukluk eğitiminde dış mekâna yönelik uygulamalar: Yaklaşımlar, yöntemler, teknikler, etkinlikler Ders
3 Erken çocukluk eğitiminde dış mekân odaklı uygulamalar: Planlama sırasında göz önünde bulunması gereken hedefler, faydalar ve noktalar Ders
4 Çocukların sağlığı ve gelişimi için farklı mevsimlerde ve farklı hava koşullarında çocuk dostu kasaba, sokak, okul bahçesi, oyun bahçesi ve sosyal alanlar gibi dış ortamların sahip olması gereken özellikler Ders
5 Çocuk sağlığı ve gelişimi için verimli dış mekân uygulamalarının planlanması, sunulması ve sürdürülebilirliği için gerekli öğretmen yeterlikleri Ders
5 Çocuk sağlığı ve gelişimi için verimli dış mekân uygulamalarının planlanması, sunulması ve sürdürülebilirliği için gerekli öğretmen yeterlikleri Ders
7 Çocuk sağlığı ve gelişimi için etkin dış mekân uygulamalarının planlanması, yürütülmesi ve sürdürülebilirliği için gerekli ekipman ve kaynaklar Ders
8 Dış mekân etkinliklerine farklı ihtiyaçlara sahip çocukları dâhil etmek amacıyla eşit eğitim fırsatları yaratma kapsamında kapsayıcılık kavramının analizi ile farklı yöntemler, araçlar ve destek olma (scaffolding) stratejileri Ders
7 Çocuk sağlığı ve gelişimi için etkin dış mekân uygulamalarının planlanması, yürütülmesi ve sürdürülebilirliği için gerekli ekipman ve kaynaklar Ders
10 Ödev gruplarının ve konuların belirlenmesi Ders
10 Ödev sunumları Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü
10 Ödev sunumları Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü
10 Ödev sunumları Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü
10 Ödev sunumları Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü
10 Ödev sunumları Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. - - - - - - - - -
Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. - - - - - - - - -
Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. - - - - - - - - -
Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. - - - - - - - - -
Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - -