Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzmanlık Alan | CGB7000 | 1 | 6 + 0 | 10,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö. |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Eda AKPINAR DOĞAN |
Ders Veren | Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN Prof. Dr. Raif ZİLELİ Doç. Dr. Medera HALMATOV Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU Doç. Dr. Aslı AKDENİZ KUDUBEŞ Doç. Dr. Neşe MERCAN Dr. Öğr. Üyesi Perihan CİVELEK Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN |
Amaç |
Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. Rapor hazırlama ve sunma. Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. Yorum, değerlendirme ve analiz. Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü. |
Ders Kaynakları |
Araştırma Tasarımı: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 0,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. | Ders |
2 | Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması | Ders |
3 | Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi | Ders |
4 | Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. | Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. | Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Rapor hazırlama ve sunma. | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
12 | Yorum, değerlendirme ve analiz. | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
13 | Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü. | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
14 | Değerlendirme, rapor hazırlama ve sunum. | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayabilme.; | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabilme.; | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tezi ile ilgili çağdaş yaklaşım ve yöntemleri değerlendirebilme.; | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tez çalışmasında karşılaşabileceği kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında orataya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilme. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Alanında daha önce yapılan çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilme. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilme.; | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilime katkı koymak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilme.; | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tez çalışmasının bilim alanında ve toplum üzerindeki uzun vadeli sonuçlarını değerlendirebilme. ; | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayabilme.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabilme.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tezi ile ilgili çağdaş yaklaşım ve yöntemleri değerlendirebilme.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tez çalışmasında karşılaşabileceği kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında orataya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Alanında daha önce yapılan çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilme.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bilime katkı koymak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilme.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tez çalışmasının bilim alanında ve toplum üzerindeki uzun vadeli sonuçlarını değerlendirebilme. ; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |