| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kamu Yönetimi | SGK214 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MAHKEME BÜRO HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Selami KARİMAN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kamu yönetiminin tarihsel yapısı ve gelişimi ile bugünkü yapı ve işleyişini öğrenmek. |
| Ders İçeriği |
Bu derste kamu yönetimi örgütünün yapısı ve işleyişi ele alınmaktadır |
| Ders Kaynakları |
Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, 7. Baskı, Erkam Matbaası,İstanbul,2007
Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, 7. Baskı, Erkam Matbaası,İstanbul,2007 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Merkezden yönetim ve özellikleri | |
| 2 | Yerinden yönetim ve özellikleri | |
| 3 | Kamu yönetiminin örgütlenmesinde anayasal ilkeler | |
| 4 | Cumhurbaşkanı, Cumhurbaşkanlığı makamı, Devlet Denetleme Kurulu | |
| 5 | Bakanlar Kurulu, Başbakan, Bakanlıklar | |
| 6 | Bakanlıklara bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlar | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Merkezi idarenin yardımcı kuruluşları | |
| 9 | Taşra yönetimi | |
| 10 | Yerinden yönetimin özellikleri, türleri | |
| 11 | Düzenleyici ve denetleyici kurumlar | |
| 12 | Kamu yönetiminin denetlenmesi I | |
| 13 | Kamu yönetiminin denetlenmesi II | |
| 14 | Türk kamu yönetiminde yeniden yapılanma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Merkezden yönetim - yerinden yönetim ayrımını ayırt eder, | |||
| Türk kamu yönetiminin bugünkü yapı ve işleyişinde etkili olan tarihsel süreç ve faktörleri bilir, | |||
| Merkezden yönetim - yerinden yönetim ayrımını ayırt eder, | |||
| Türk kamu yönetiminin bugünkü yapı ve işleyişinde etkili olan tarihsel süreç ve faktörleri bilir, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Merkezden yönetim - yerinden yönetim ayrımını ayırt eder, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türk kamu yönetiminin bugünkü yapı ve işleyişinde etkili olan tarihsel süreç ve faktörleri bilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Merkezden yönetim - yerinden yönetim ayrımını ayırt eder, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türk kamu yönetiminin bugünkü yapı ve işleyişinde etkili olan tarihsel süreç ve faktörleri bilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |