| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yönetim Organizasyon | HİT237 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MAHKEME BÜRO HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meltem BAŞARAN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. İlker Timur Burak SANCAK |
| Amaç |
İşletme yönetimi teorilerinin tarihsel süreçlerini gözlemlemek ve yönetimin temel fonksiyonlarını açıklamak ve çağdaş yönetim kavram ve uygulamaları konusunda öğrenciyi yetkin kılmaktır. İşletmelerin organizasyon yapılarını analiz eder. |
| Ders İçeriği |
Bu ders, yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik , neo klasik ve modern yönetim teorileri ile yönetimin fonksiyonları ve yönetim süreçlerini kapsamaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Koçel, Tamer (2003), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 15 |
| Toplam | 45 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %55 |
| Toplam | %55 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %45 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %55 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
15
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
70
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
15
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 3 | 6 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 3 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 3 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yönetim Organizasyonun İşletmecilik İçindeki Yeri ve Önemi | Ders |
| 2 | Yönetim, yönetici ve örgüt kavramları | Ders |
| 3 | Yönetim düşüncesinin evrimi: Klasik Yönetim Düşüncesi | Ders |
| 4 | Yönetim düşüncesinin evrimi: Neo-klasik (Beşeri İlişkiler) Yönetim Düşüncesi | Ders |
| 5 | Yönetim düşüncesinin evrimi: Modern Yönetim Düşüncesi | Ders |
| 6 | Örgüt ve çevresi ve modern yönetim düşüncesi | Ders |
| 7 | Yönetim Fonksiyonları: Planlama ve Karar Verme | Ders |
| 8 | Ara Sınav- | Problem Çözme Ders |
| 9 | Yönetim Fonksiyonları: Yöneltme | Ders |
| 10 | Yönetim Fonksiyonları: Denetleme | Ders |
| 11 | Önderlik, Motivasyon, Güdüleme | Ders |
| 12 | İletişim, Karar verme | Ders |
| 13 | Hedeflere Göre Yönetim | Ders |
| 14 | Yönetim Fonksiyonları: Örgütleme | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yönetsel süreçleri kavrar ve irdeler | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz eder | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümler | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Eleştirel bir tarzda yönetim teorilerini değerlendirir ve sorgular | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yönetsel süreçleri kavrar ve irdeler | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | ;
| Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz eder | 2 | - | - | - | - | 5 | 5 | - | 4 | 4 | - | - | 4 | - | ;
| Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümler | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | ;
| Eleştirel bir tarzda yönetim teorilerini değerlendirir ve sorgular | 5 | 2 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | ;
| Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olur | 3 | - | - | - | - | 5 | 5 | - | - | - | 4 | 4 | 4 | - | ;
| Ortalama Değer | 3,2 | 0,4 | - | 0,6 | - | 2 | 2 | - | 0,8 | 0,8 | 0,8 | 0,8 | 3,8 | - |