Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yargı Örgütü | MBH103 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAHKEME BÜRO HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Selen BELTEN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Kadir Kürşat YILMAZ |
Amaç |
Genel olarak yargı organını ve yargılama faaliyetini açıklayıp, Türk Yargı Örgütü içerisinde yer alan yargı kollarını belirleyerek alt ayrımlarıyla detaylandırıp yargı kolları içindeki her bir birimin faaliyetine doğrudan veya dolaylı katılan görevlileri tanıtmaktadır. Böylece öğrenciler Türk yargı sistemi hakkında detaylı bilgiye vakıf olmakta mahkemelerde kariyer hedefleyen öğrenciler için meslek tercihlerini şekillendirirken belirleyici olabilecek kriterler açıklanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Yargı organı ve yargılama faaliyetleriyle birlikte yargı örgütü incelenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Murat Atalı, Doç. Dr. İbrahim Ermenek ve Dr. Hilal Ünal Kaya, Yargı Örgütü, 2. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık, Eylül 2019.
Prof. Dr. Murat Atalı, Prof. Dr. İbrahim Ermenek, Yargı Örgütü, (THD) 7. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık, Ekim 2024. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yargı Örgütünün Temel Kavramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
2 | Yargılamaya Yön Veren Temel İlkeler | Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Medeni Yargı ve İlk Derece Hukuk Mahkemeleri | Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Ceza Yargısı ve İlk Derece Ceza Mahkemeleri | Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
5 | İstinaf Mahkemeleri ve Temyiz Mahkemesi | Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
6 | İdari Yargı Örgütü | Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Anayasa Yargısı Örgütü | Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Uyuşmazlık Yargısı Örgütü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
9 | Sayıştay | Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Yüksek Seçim Kurulu | Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Tahkim ve Arabuluculuk | Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Uzlaştırma ve Tüketici Hakem Heyetleri | Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Yargı Örgütünde Yer Alan Görevlilerden Hakim, Savcı ve Avukat | Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Yargı Örgütünde Yer Alan Görevlilerden Noter, Adalet Memuru ile İcra ve İflas Dairesi Çalışanları | Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yargılama faaliyetinin işleyiş biçimini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Yargılama faaliyetini yerine getiren görevlileri bilir. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Yargı kolları arasındaki ayrımı yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Her yargı düzeninin kendine has özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Yüksek yargı yerlerinin konumunu ve önemini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yargılama faaliyetinin işleyiş biçimini bilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yargılama faaliyetini yerine getiren görevlileri bilir. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yargı kolları arasındaki ayrımı yapabilir. | 5 | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Her yargı düzeninin kendine has özelliklerini bilir. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yüksek yargı yerlerinin konumunu ve önemini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |