EN
  • Anasayfa
  • MBH103 Yargı Örgütü (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
MBH103 - Yargı Örgütü
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yargı Örgütü MBH103 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAHKEME BÜRO HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Selen BELTEN
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Kadir Kürşat YILMAZ
Amaç

Genel olarak yargı organını ve yargılama faaliyetini açıklayıp, Türk Yargı Örgütü içerisinde yer alan yargı kollarını belirleyerek alt ayrımlarıyla detaylandırıp yargı kolları içindeki her bir birimin faaliyetine doğrudan veya dolaylı katılan görevlileri tanıtmaktadır. Böylece öğrenciler Türk yargı sistemi hakkında detaylı bilgiye vakıf olmakta mahkemelerde kariyer hedefleyen öğrenciler için meslek tercihlerini şekillendirirken belirleyici olabilecek kriterler açıklanmaktadır.

Ders İçeriği

Yargı organı ve yargılama faaliyetleriyle birlikte yargı örgütü incelenmektedir.

Ders Kaynakları Prof. Dr. Murat Atalı, Doç. Dr. İbrahim Ermenek ve Dr. Hilal Ünal Kaya, Yargı Örgütü, 2. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık, Eylül 2019.
Prof. Dr. Murat Atalı, Prof. Dr. İbrahim Ermenek, Yargı Örgütü, (THD) 7. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık, Ekim 2024.
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yargı Örgütünün Temel Kavramları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
2 Yargılamaya Yön Veren Temel İlkeler Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma
3 Medeni Yargı ve İlk Derece Hukuk Mahkemeleri Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma
4 Ceza Yargısı ve İlk Derece Ceza Mahkemeleri Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma
5 İstinaf Mahkemeleri ve Temyiz Mahkemesi Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma
6 İdari Yargı Örgütü Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma
7 Anayasa Yargısı Örgütü Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma
8 Uyuşmazlık Yargısı Örgütü Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
9 Sayıştay Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma
10 Yüksek Seçim Kurulu Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma
11 Tahkim ve Arabuluculuk Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma
12 Uzlaştırma ve Tüketici Hakem Heyetleri Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma
13 Yargı Örgütünde Yer Alan Görevlilerden Hakim, Savcı ve Avukat Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma
14 Yargı Örgütünde Yer Alan Görevlilerden Noter, Adalet Memuru ile İcra ve İflas Dairesi Çalışanları Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yargılama faaliyetinin işleyiş biçimini bilir. Yazılı Sınav Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Yargılama faaliyetini yerine getiren görevlileri bilir. Yazılı Sınav Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Yargı kolları arasındaki ayrımı yapabilir. Yazılı Sınav Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Her yargı düzeninin kendine has özelliklerini bilir. Yazılı Sınav Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Yüksek yargı yerlerinin konumunu ve önemini bilir. Yazılı Sınav Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Yargılama faaliyetinin işleyiş biçimini bilir. 5 - - - - - - - - - - - - -
Yargılama faaliyetini yerine getiren görevlileri bilir. 5 5 5 - - - - - - - - - - -
Yargı kolları arasındaki ayrımı yapabilir. 5 - 5 - - 5 - - - - - - - -
Her yargı düzeninin kendine has özelliklerini bilir. 5 5 5 - - - - - - - - - - -
Yüksek yargı yerlerinin konumunu ve önemini bilir. 5 5 5 5 5 5 - - - - - - - -
Ortalama Değer 5 3 4 1 1 2 - - - - - - - -