Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ofis Programları | MBH111 | 1 | 1 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | MAHKEME BÜRO HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tayfun POYRAZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Tayfun POYRAZ |
Amaç |
Office Programlarının temel kavramları verilerek, internet ve ofis uygulama programlarının(MS Word, Excel, Powerpoint, Access ve Outlook ) temel seviyede kullanma becerilerini vermektir. |
Ders İçeriği |
MS Word, MS Excel, MS Powerpoint, MS Access, MS Outlook |
Ders Kaynakları |
Ders notları, web.bilecik.edu.tr/bulent-turan
Bilgisayar ve internet kullanımı - Hasan Çebi BAL Ders Notu Microsoft Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Belge İşlemleri, Biçimlendirme İşlemleri | Laboratuar |
2 | Belge Denetimi, Yazdırma, Tablo İşlemleri | Laboratuar |
2 | Belge Denetimi, Yazdırma, Tablo İşlemleri | Laboratuar |
4 | Makrolar, Özelleştirme | Ders Laboratuar |
5 | Çalışma Alanı, Makrolar, Özelleştirme Veri Girişi, Biçimlendirme İşlemleri | Laboratuar |
6 | Etkin takım kriterleri | Laboratuar |
7 | Formüller, Fonksiyonlar | Laboratuar |
7 | Formüller, Fonksiyonlar | Laboratuar |
8 | Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
12 | Çalışma Alanı, Slayt İşlemleri, Tasarım | Laboratuar |
13 | Slayt Nesneleri, Gösteri Ayarları | Laboratuar |
10 | Grafik İşlemleri, Veri Analizi | Laboratuar |
11 | Yazdırma, Özelleştirme, Sunum yapma | Ders Laboratuar |
12 | Çalışma Alanı, Slayt İşlemleri, Tasarım | Laboratuar |
13 | Slayt Nesneleri, Gösteri Ayarları | Laboratuar |
14 | Yazdırma, Özelleştirme | Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Veri tabanı hazırlar ve sorgu yazar | |||
Kelime işlemci programını kullanmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Elektronik tablolama programını kullanmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sunu hazırlama programını kullanmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İnternet ve e-posta yönetim programlarını kullanmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Veri tabanı hazırlar ve sorgu yazar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kelime işlemci programını kullanmak | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Elektronik tablolama programını kullanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sunu hazırlama programını kullanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İnternet ve e-posta yönetim programlarını kullanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |