Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klavye Teknikleri II | MBH102 | 2 | 1 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAHKEME BÜRO HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meltem BAŞARAN |
Ders Veren | |
Amaç |
On parmak klavye tekniğini kullanmak |
Ders İçeriği |
Türkçe F klavyede hız çalışmaları ve süratin arttırılması |
Ders Kaynakları |
Klavye ders notları, 10 parmak sürüm 1.1, Logo Yazılım
Atıgan, F. (2013). '10 Parmak F Klavye Öğrenimi'. Nobel Yayınevi. Tarhan Öztoprak, M. (2007). 'Klavye Teknikleri'. Seçkin Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 9 | 1 | 9 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yazı yazmaya hazırlık için Bilgisayar Kavramı | Ders Laboratuar |
2 | Klavye Kavramı:Q ve F klavye farkı, F klavyenin üstünlükleri | Ders Laboratuar |
3 | Bilgisayarda yazım için Microsoft Word programı | Ders Laboratuar |
4 | Bilgisayarda yazı yazmaya hazırlık ve doğru oturuş şekilleri | Ders Laboratuar |
5 | F klavye temel sıra tuşlarının kullanımı | Ders Laboratuar |
5 | F klavye temel sıra tuşlarının kullanımı | Ders Laboratuar |
7 | Üst sıra tuşlarının kullanımı | Ders Laboratuar |
8 | Ara sınav | Problem Çözme |
10 | Alt sıra tuşlarının kullanımı | Ders Laboratuar |
10 | Alt sıra tuşlarının kullanımı | Ders Laboratuar |
11 | Klavyede noktalama işaretlerinin kullanımı | Ders Laboratuar |
12 | Yazım yanlışları ve hız hesaplamaları | Ders Laboratuar |
14 | Hız çalışmaları | Ders Laboratuar |
14 | Hız çalışmaları | Ders Laboratuar |
14 | Hız çalışmaları | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hızlı yazma becerisi kazanır. | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hatasız yazma becerisi edinir. | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Klavyeye bakmadan yazma becerisi edinir. | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hızlı yazma becerisi kazanır. | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | ;
Hatasız yazma becerisi edinir. | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | ;
Klavyeye bakmadan yazma becerisi edinir. | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | ;
Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | ;
Ortalama Değer | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |