Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Hakları Hukuku | MBH122 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAHKEME BÜRO HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Kadir Kürşat YILMAZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Kadir Kürşat YILMAZ |
Amaç |
Temel insan haklarının ve gelişiminin ortaya konulmasıdır. |
Ders İçeriği |
İnsan hakları ile temel kavramların verilmesi ve insan haklarının gelişimine katkı yapan unsurların ortaya konulmasıdır. |
Ders Kaynakları |
Kıncal,R.(2004).Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım.
Kıncal,R.(2004).Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım. Kıncal,R.(2004).Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Ders |
2 | İnsan hakları kavramı ve tarihsel gelişimi | Ders |
3 | Temel insan hakları | Ders |
4 | İnsan hakları ile ilgili uluslararası belgeler, kuruluşlar | Ders |
5 | İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanları | Ders |
6 | Demokrasi kavramı ve tarihçesi | Ders |
7 | Aile ve okulda demokrasi | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Devlet ve devlet şekilleri | Ders |
10 | Türk Anayasa tarihi | Ders |
11 | Yasama | Ders |
12 | Yürütme | Ders |
13 | Ödev | Ders |
14 | Yargı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır. | |||
Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. | |||
İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | |||
Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir. | |||
Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. | |||
Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır. | |||
Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. | |||
İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | |||
Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir. | |||
Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. | |||
Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır. | |||
Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. | |||
İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | |||
Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir. | |||
Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir. | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır. | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir. | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır. | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 5 | 0,33 | 0,33 | 0,33 | 0,33 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |