| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İnsan Hakları Hukuku | MBH122 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MAHKEME BÜRO HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Kadir Kürşat YILMAZ (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Kadir Kürşat YILMAZ |
| Amaç |
Temel insan haklarının ve gelişiminin ortaya konulmasıdır. |
| Ders İçeriği |
İnsan hakları ile temel kavramların verilmesi ve insan haklarının gelişimine katkı yapan unsurların ortaya konulmasıdır. |
| Ders Kaynakları |
Kıncal,R.(2004).Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım.
Kıncal,R.(2004).Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım. Kıncal,R.(2004).Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 11 | 1 | 11 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 11 | 1 | 11 |
| Final | Final | 11 | 1 | 11 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | Ders |
| 2 | İnsan hakları kavramı ve tarihsel gelişimi | Ders |
| 3 | Temel insan hakları | Ders |
| 4 | İnsan hakları ile ilgili uluslararası belgeler, kuruluşlar | Ders |
| 5 | İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanları | Ders |
| 6 | Demokrasi kavramı ve tarihçesi | Ders |
| 7 | Aile ve okulda demokrasi | Ders |
| 8 | Ara sınav | Ders |
| 9 | Devlet ve devlet şekilleri | Ders |
| 10 | Türk Anayasa tarihi | Ders |
| 11 | Yasama | Ders |
| 12 | Yürütme | Ders |
| 13 | Ödev | Ders |
| 14 | Yargı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır. | |||
| Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. | |||
| İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | |||
| Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir. | |||
| Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |