| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ceza Yargılama Hukuku | MBH125 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MAHKEME BÜRO HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | TÜRKÇE, YÜZ YÜZE |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ |
| Amaç |
Dersin amacı ceza yargılama hukukunun temel kavramlarını ve kurumlarını ve işleyişini öğrencilere tanıtmaktır. |
| Ders İçeriği |
Ceza Muhakemesi Kanunu çerçevesinde temel kurumlar, soruşturma evresi ve kovuşturma evresi, koruma tedbirleri ve deliller incelenmektedir. |
| Ders Kaynakları |
Ceza Muhakemesi Hukuku Temel Bilgiler
Prof. Dr. Veli Özer Özbek,Doç. Dr. Koray Doğan,Dr. Öğr. Üyesi Pınar Bacaksız
12. Baskı,
Eylül 2022
THEMIS – Ceza Muhakemesi Hukuku İsmail Ercan 21. Baskı, Mayıs 2023 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
80
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
| Final | Final | 16 | 1 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ceza yargılama hukukunun amacı, işleyişi Ceza yargılama hukukunda geçerli ilkeler | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 2 | Ceza yargılama hukukunun kaynakları | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 3 | Ceza yargılama normlarının uygulanması (Yer,kişi,zaman, anlam) | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 4 | Ceza muhakemesinin şartları | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 5 | Ceza yargılamasına katılan süjeler | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 5 | Ceza yargılamasına katılan süjeler | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 10 | Soruşturma Evresi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 9 | Kovuşturma Evresi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 8 | Ceza yargılamasında görev ve yetki | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 8 | Ceza yargılamasında görev ve yetki | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 11 | Koruma tedbirlerine ilişkin genel bilgiler, özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 12 | Koruma tedbirlerinin çeşitleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 13 | Ceza yargılamasında delil ve özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 14 | Ceza Yargılamasında Kanun Yolları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ceza muhakemesine ilişkin temel bilgileri açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ceza muhakemesi kurallarının zaman ve yer bakımından uygulanmasını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Ceza mahkemelerinin yetkisini belirleyebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Koruma tedbirlerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ceza muhakemesine ilişkin temel bilgileri açıklayabilecektir. | 5 | 3 | - | 3 | - | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 2 | - | 2 | ;
| Ceza muhakemesi kurallarının zaman ve yer bakımından uygulanmasını açıklayabilecektir. | 4 | 4 | - | 3 | - | 2 | 1 | - | - | 1 | 2 | 1 | - | 1 | ;
| Ceza mahkemelerinin yetkisini belirleyebilecektir. | 4 | 4 | - | 3 | - | 3 | 3 | - | - | 1 | 1 | 1 | - | 2 | ;
| Koruma tedbirlerini açıklayabilecektir. | 5 | 4 | - | 3 | - | 3 | 3 | - | - | 1 | 1 | 1 | - | 2 | ;
| Ortalama Değer | 4,5 | 3,75 | - | 3 | - | 2,25 | 2 | - | - | 1 | 1,25 | 1,25 | - | 1,75 |