Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ceza Yargılama Hukuku | MBH125 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAHKEME BÜRO HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | TÜRKÇE, YÜZ YÜZE |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ |
Amaç |
Dersin amacı ceza yargılama hukukunun temel kavramlarını ve kurumlarını ve işleyişini öğrencilere tanıtmaktır. |
Ders İçeriği |
Ceza Muhakemesi Kanunu çerçevesinde temel kurumlar, soruşturma evresi ve kovuşturma evresi, koruma tedbirleri ve deliller incelenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Ceza Muhakemesi Hukuku Temel Bilgiler
Prof. Dr. Veli Özer Özbek,Doç. Dr. Koray Doğan,Dr. Öğr. Üyesi Pınar Bacaksız
12. Baskı,
Eylül 2022
THEMIS – Ceza Muhakemesi Hukuku İsmail Ercan 21. Baskı, Mayıs 2023 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
80
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ceza yargılama hukukunun amacı, işleyişi Ceza yargılama hukukunda geçerli ilkeler | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
2 | Ceza yargılama hukukunun kaynakları | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
3 | Ceza yargılama normlarının uygulanması (Yer,kişi,zaman, anlam) | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | Ceza muhakemesinin şartları | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Ceza yargılamasına katılan süjeler | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Ceza yargılamasına katılan süjeler | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Soruşturma Evresi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
9 | Kovuşturma Evresi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
8 | Ceza yargılamasında görev ve yetki | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
8 | Ceza yargılamasında görev ve yetki | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
11 | Koruma tedbirlerine ilişkin genel bilgiler, özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
12 | Koruma tedbirlerinin çeşitleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
13 | Ceza yargılamasında delil ve özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
14 | Ceza Yargılamasında Kanun Yolları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ceza muhakemesine ilişkin temel bilgileri açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ceza muhakemesi kurallarının zaman ve yer bakımından uygulanmasını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Ceza mahkemelerinin yetkisini belirleyebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Koruma tedbirlerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ceza muhakemesine ilişkin temel bilgileri açıklayabilecektir. | 5 | 3 | - | 3 | - | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 2 | - | 2 | ;
Ceza muhakemesi kurallarının zaman ve yer bakımından uygulanmasını açıklayabilecektir. | 4 | 4 | - | 3 | - | 2 | 1 | - | - | 1 | 2 | 1 | - | 1 | ;
Ceza mahkemelerinin yetkisini belirleyebilecektir. | 4 | 4 | - | 3 | - | 3 | 3 | - | - | 1 | 1 | 1 | - | 2 | ;
Koruma tedbirlerini açıklayabilecektir. | 5 | 4 | - | 3 | - | 3 | 3 | - | - | 1 | 1 | 1 | - | 2 | ;
Ortalama Değer | 4,5 | 3,75 | - | 3 | - | 2,25 | 2 | - | - | 1 | 1,25 | 1,25 | - | 1,75 |