| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hukuk Sosyolojisi | MBH131 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MAHKEME BÜRO HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözel |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Kadir Kürşat YILMAZ (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Hukuk, hukuki ve hukuki olmayan kurumlar ve toplumsal faktörler arasındaki etkileşimi öğrenmek. Öğrencinin, hukuka sosyolojik açıdan bakabilmesini sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Hukukun toplumsal yaşam üzerindeki etkilerini incelemek ve toplumla hukuk arasındaki ilişkiyi anlamak. |
| Ders Kaynakları |
Yasemin Işıktaç - Umut Koloş, Hukuk Sosyolojisi
Mehmet Tevfik Özcan, Hukuk Sosyolojisine Giriş Ülker Gürkan, Hukuk Sosyolojisine Giriş |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sosyolojiye Giriş: Temel Kavramlar | Sözlü |
| 2 | Hukuk ve Diğer Toplumsal Düzen Kuralları Arasındaki İlişkiler | Ders |
| 3 | Hukuk Sosyolojisine Giriş: Temel Kavramlar | Ders |
| 4 | Sosyolojik Yöntemler ve Araştırma Teknikleri | Ders |
| 5 | Hukuk Sosyolojisinde Teoriler ve Akımlar: İşlevselcilik | Ders |
| 6 | Hukuk Sosyolojisinde Teoriler ve Akımlar: Çatışma Kuramı | Ders |
| 6 | Hukuk Sosyolojisinde Teoriler ve Akımlar: Çatışma Kuramı | Ders |
| 8 | Hukuk Sosyolojisinde Teoriler ve Akımlar: Feminist Hukuk Okulu | Ders |
| 9 | Autopiosesis ve Niklas Luhman’ın Sistem Teorisi | Ders |
| 10 | Sembolik Etkileşimcilik | Ders |
| 11 | Eleştirel Hukuk Okulu | Ders |
| 12 | Postmodernism, Hukuki Çoğulculuk, Foucault ve Hukuk | Ders |
| 13 | Sosyolojik Teori ve Yöntemin Hukuka Uygulanması: Türkiye’den Alan Araştırması Örnekleri | Ders |
| 14 | Ödev Sunumları | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| öğrencinin, hukuka sosyolojik açıdan bakabilmesini öğrenmesi. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Söylenenin ve gösterilenin ötesindekini/arkasındakini de görmeye çalışmak | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Hukuk sistemini sorgulayabilmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| toplumla pozitif hukuk ilişkisinin sosyolojik açıdan sorgulayabilmek | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Hukukun olgusal boyutunun önemini kavramak | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| öğrencinin, hukuka sosyolojik açıdan bakabilmesini öğrenmesi. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Söylenenin ve gösterilenin ötesindekini/arkasındakini de görmeye çalışmak | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hukuk sistemini sorgulayabilmek | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| toplumla pozitif hukuk ilişkisinin sosyolojik açıdan sorgulayabilmek | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hukukun olgusal boyutunun önemini kavramak | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |