| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Klavye Teknikleri IV | MBH138 | 3 | 1 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MAHKEME BÜRO HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meltem BAŞARAN (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
On parmak klavye tekniğini kullanmak |
| Ders İçeriği |
Öğrencinin F klavyeyi 10 parmak kullanabilmesi için gerekli bilgi ve teknikleri içerir. |
| Ders Kaynakları |
E-ders Notları , Hız Testi Uygulama Metinleri
Klavye ders notları, 10 parmak sürüm 1.1, Logo Yazılım Atıgan, F. (2013). '10 Parmak F Klavye Öğrenimi'. Nobel Yayınevi. Tarhan Öztoprak, M. (2007). 'Klavye Teknikleri'. Seçkin Yayıncılık. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yazı yazmaya hazırlık için Bilgisayar Kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
| 2 | Klavye Kavramı:Q ve F klavye farkı, F klavyenin üstünlükleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
| 3 | Bilgisayarda yazım için Microsoft Word programı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
| 4 | Bilgisayarda yazı yazmaya hazırlık ve doğru oturuş şekilleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
| 5 | F klavye temel sıra tuşlarının kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
| 5 | F klavye temel sıra tuşlarının kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
| 7 | Üst sıra tuşlarının kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
| 8 | Ara sınav | Problem Çözme |
| 10 | Alt sıra tuşlarının kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
| 10 | Alt sıra tuşlarının kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
| 11 | Klavyede noktalama işaretlerinin kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
| 12 | Yazım yanlışları ve hız hesaplamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
| 13 | Hız çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
| 13 | Hız çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hızlı yazma becerisi kazanır. | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Hatasız yazma becerisi edinir. | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Klavyeye bakmadan yazma becerisi edinir. | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Rakamları yazmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İmla noktalama ile yazım becerisi geliştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İş raporu yazmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yabancı dilde yazma becerisi geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İleri düzeyde 10 parmak yazma becerisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |