Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Diş Hekimliğine Giriş ve Diş Hekimliği Tarihi | DHF1001 | 1 | 1 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | DİŞ HEKİMLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sınıfta öğrenciler tarafından önceden yapılan hazırlığın karşılıklı tartışılması ile bilgilerin pekiştirilmesi prensibi ile verilir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Evre BALTALI |
Ders Veren | Doç. Dr. Evre BALTALI |
Amaç |
Diş Hekimliği Fakültesinde okuyan öğrencilere Diş hekimliği ve tarihsel gelişimi hakkındaki temel bilgileri öğretir. |
Ders İçeriği |
Diş Hekimliği hakkında temel bilgilerin edinilmesi, Diş Hekimliğinin ülkemizde ve dünyadaki yeri, konumu ve bilimsel alt yapı hakkında temel verilerin öğrenilmesi. Diş Hekimliğinin geçmiş; bugünü ve geleceğinin tartışılması |
Ders Kaynakları |
Ulakbim, TR Dizin, Pubmed, Google scholar Web of science
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Kısa Sınav 1 | 15 |
Ödev 1 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
20
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
60
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 53 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Neden Diş Hekimliği | Ders |
2 | BŞEÜ Diş Hekimliği Fakültesi Kuruluş ve Tarihçesi | Ders |
3 | Diş Hekimliği Eğitimi | Ders |
4 | Rakamlarla Diş Hekimliği | Ders |
5 | Türkiye’de Diş Hekimi Olmak | Ders |
6 | Genel Diş Hekimliği Tarihi | Ders |
6 | Genel Diş Hekimliği Tarihi | Ders |
6 | Genel Diş Hekimliği Tarihi | Ders |
9 | Tıp ve Diş Hekimliği | Ders |
10 | Genel Tıp Tarihi | Ders |
11 | Türk Diş Hekimliği Tarihi ve Diş Hekimliği Meslek Kuruluşları | Ders |
12 | Diş Hekimliğinin toplumdaki yeri | Ders |
13 | Diş Hekiminin iş ve kariyer olanakları | Ders |
14 | Fotoğraflarla Geçmişten Günümüze Diş Hekimliğinde Kullanılan Aletler ve Diş hekimliği | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Diş Hekimliğinin göreve ve yetkilerini tanımlar | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Diş Hekimliğiin tarihsel gelişimini anlar | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Diş hekimlerinin toplumdaki yerini kavrar | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bağımsız olarak kendi başına mesleğini uygularken görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uygun davranır. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Diş Hekimliği eğitiminde başarılı olmak için gerekli altyapıyı oluşturur. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Diş Hekimliğinin göreve ve yetkilerini tanımlar | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
Diş Hekimliğiin tarihsel gelişimini anlar | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
Diş hekimlerinin toplumdaki yerini kavrar | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 |
Bağımsız olarak kendi başına mesleğini uygularken görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Diş Hekimliği eğitiminde başarılı olmak için gerekli altyapıyı oluşturur. | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |