Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Meslek Etiği | DIY121 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | DİYALİZ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Dilek GÜMÜŞ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Dilek GÜMÜŞ |
Amaç |
Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması; etik ve ahlak kavramları, etik kurallar, ahlaki değerler, etik toplum ilişkisi, bireyde etik davranışı etkileyen faktörler, etik sistemleri, ahlakın oluşmasında rol oynayan faktörler, meslek etiği kavramı, etik karar verme, etik kurullar, etik ikilem, etik sorun hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Etik ve Ahlak Kavramları, Etik İlkeler ve Etik Karar Verme, Acil Servis ve Etik, Triyaj ve Etik, Resüsitasyon ve Etik, Ötenazi, Terminal Dönem ve Etik, Tıbbı Hata ve Etik, Etik Kurullar ve Etik Kurulların Tıptaki Rolü |
Ders Kaynakları |
Etik-ahlak felsefesi Yazar: Doğan Özlem, Notos Kitap, 2004.
Tıbbın Gündelik Yaşamında Etik: Araştırmadan tedaviye tıp dallarının yelpazesi, Nobel Tıp Kitabevleri, 2018. Sağlık Programları Meslek Etiği, Ankara Nobel Tıp Kitabevi, 2019. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etik ve ahlak kavramları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
2 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
3 | Etik sistemlerini inceleme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
4 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörlerle etik sistemleri karşılaştırma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
5 | Etik Teorilere Giriş | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Etik İlkeler ve Etik Karar Verme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
7 | Etik ihlali ve Etik İkilem | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Acil Servis, Triyaj, Resüsitasyon ve Etik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Problem Çözme |
10 | Ötenazi, Terminal Dönem ve Etik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
11 | Hasta Hakları ve Etik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
12 | Tıbbı Hata ve Etik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
13 | Ekip Çalışması ve Önemi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
14 | Etik Kurullar ve Etik Kurulların Tıptaki Rolü | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mesleki etik ilkelere uymayan davranışlardan kaçınır. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Etik ve ahlak kavramlarını yorumlar. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Mesleki etik ilkelere uyar. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Etik İkilemi ve Etik ihlali yorumlar. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ |
---|---|
Mesleki etik ilkelere uymayan davranışlardan kaçınır. | - | ;
Etik ve ahlak kavramlarını yorumlar. | - | ;
Mesleki etik ilkelere uyar. | - | ;
Etik İkilemi ve Etik ihlali yorumlar. | - | ;
Ortalama Değer | - |