Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
COĞ303 |
Toprak Coğrafyası |
5 |
3 + 0 |
5,0 |
Z |
Tarım ve Tarım Coğrafyası, Ekonomik etkinliklerin tarihsel gelişimine bakış, Tarım tekniklerindeki gelişmeler, Tarımda doğal ve beşeri çevre koşulları, Tahıl tarımı, Endüstri bitkileri tarımı, Meyve yetiştiriciliği, Hayvancılık ve su ürünleri yetiştiriciliği, Ağaç türleri yetiştiriciliği konularının incelenmesi
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382319
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
COĞ307 |
Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri |
5 |
3 + 0 |
5,0 |
Z |
Bölge kavramı, bölge ayırımın esasları, bölge ayrımında kullanılan kriterler, bölge çeşitlerinin açıklanması ve bölgeden uygulamada nasıl faydalanıldığı konularını içerir.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382320
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
COĞ309 |
Türkiye Fiziki Coğrafyası |
5 |
3 + 0 |
5,0 |
Z |
Türkiye’nin genel coğrafi konumu ve özellikleri; Türkiye’nin genel jeolojik yapısı; Türkiye’nin tektonik özellikleri; Türkiye’nin jeomorfolojik özellikleri; Türkiye’nin morfolojik birimleri; Türkiye’nin iklimi, Türkiye’nin hidrografik özellikleri, Türkiye'nin vejetasyon coğrafyası, Türkiye'nin zoocoğrafyası.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382321
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
COĞ311 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik |
5 |
3 + 2 |
7,0 |
Z |
Bilimsel rapor hazırlama teknikleri, Bilimsel yazımda uyulması gereken kurallar, teknikler, dipnot, alıntı biçimleri ve referansların verilme teknikleri, APA ve diğer uluslararası teknikler. Şekil ve tabloların hazırlanması ve sunulması. Bilimde etik dışı davranışlar konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382322
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
COĞ331 |
Suç Coğrafyası Çalışmaları |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Suç kavramı, suç teorileri, suç-mekan ilişkileri, veri kaynakları, suç haritalarının yapımı ve analizi
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382356
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
COĞ333 |
Uzaktan Algılama |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Temel kavramlar, uzaktan algılama sistemleri, uzaktan algılama uygulamaları.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382357
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
COĞ335 |
Avrupa Coğrafyası |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Avrupa’nın fiziki coğrafya özellikleri ve bunların ekonomik etkileri ve tarihi sonuçları
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382358
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
COĞ337 |
Jeoarkeolojiye Giriş |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Arkeoloji ve yer bilimlerine ait temel kavramlar, tarihlendirme yöntemleri ve çevresel rekonstrüksiyonlar yaptırma
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382359
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
COĞ345 |
Sanayi Coğrafyası |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Sanayinin Tanımı, Sanayi Faaliyetlerinin Coğrafi Yönden İncelenmesi ve Sanayi Bölgelerinin Belirlenmesi, Sanayinin Yapısı ve Gelişmesi, Sanayide Kuruluş Yeri Teorileri, Modern Sanayinin Kuruluş Yerini Belirleyen Faktörler Sanayinin Küresel Dağılışı: Dünya sanayi Bölgeleri-Avrupa Sanayi Bölgeleri, Kuzey Amerika Sanayi Kuşağı, Rusya ve Ukrayna’nın Sanayi Bölgeleri, Doğu Asya Sanayi Bölgeleri, Dünyanın Diğer Yerlerinde Sanayileşme
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382363
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
COĞ349 |
Beşeri Coğrafya Araştırma Yöntemleri |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Nitel ve nicel analiz yöntemleri Gözlem, Haritalama
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382361
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
COĞ351 |
Uygulamalı Jeomorfoloji |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Jeomorfoloji uygulamalrı
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382362
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
COĞ353 |
Mesleki Yabancı Dil I |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Fiziki ve beşeri coğrafya konularında metin çevirileri yapmak.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382364
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
COĞ355 |
Tematik Kartografya |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Sosyal, çevresel ve doğal olaylarla ilgili haritalar üretmek
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382365
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
COĞ357 |
Felsefe ve Eleştirel Düşünme |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Dersin temel amacı eleştirel düşünce disiplininin temel kavramlarını, doğru akıl yürütme yöntemlerini ve yaşam üzerine felsefi bir tavır geliştirebilmeyi kazandırmaktır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382360
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
COĞ363 |
Coğrafyada Yapay Zeka Kullanımı |
5 |
3 + 1 |
4,0 |
S |
Zekâ ve yapay zekâ tanımları. Problem çözme teknikleri: durum-uzayı yaklaşımı, problem-indirgeme yaklaşımı, problem modeli, problem sunumu, ayrıntılı arama algoritmaları (breadth-first, depth-first, iterative deepening), buluşsal arama algoritmaları. Oyun teorisi. Bilgi temsili ve nedenleme: önermeler mantığında; sözdizimi, anlambilim ve ispat kuramı (deductive inference), yüklem mantığı, üretim sistemleri, anlambilim ağları ve çerçeveleri. Kural tabanı, uzman sistemler, çıkarsama motoru. Makine öğrenimi: tümevarım, komutla öğrenme, örneklerle öğrenme, sınıflandırma, açıklama temelli öğrenme, ilişkisel ve sezgisel öğrenme. Yapay zekâ uygulamaları. Dönem ödevi.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/424540
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
PFE301 |
Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) |
5 |
3 + 0 |
4,0 |
S |
Temel Kavramlar Öğretimin İlkeleri Öğrenme ve öğretme kuramları Öğretim modelleri/yaklaşımları Öğretim stratejileri Düşünme Becerileri Öğretim Yöntemleri Öğretim Teknikleri Tartışma Teknikleri Kavram Öğretim Teknikleri Bireysel Öğretim teknikleri Sınıf dışı öğretim teknikleri Grupla Öğretim Teknikleri Ders Planı Hazırlama
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382409
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
PFE303 |
Öğretim Teknolojileri (Pedagojik Formasyon) |
5 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
öğretim teknolojileri, güncel teknolojiler, çoklu ortam tasarımı, öğretim teknolojilerinin tarihi, web 2.0 araçları, somut teknolojiler, soyut teknolojiler, öğretim tasarımı modelleri, öğretimde sistem yaklaşımı, etkili powerpoint kullanımı
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/382410