Logo

T.C.

BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ

FEN FAKÜLTESİ
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
(2025 - 2026) Ders İçeriği
7. YARIYIL
Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İSL471
Girişimcilik ve İş Kurma
7
3 + 0
5,0
S

Girişimcilik kavramı, girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temelleri, girişimcilik türleri,işlevleri süreci, iş planı.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/422334

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
MBG401
Moleküler Biyolojide Uygulamalar I
7
0 + 4
6,0
Z

Araştırma konusu edinme, konuyu literatürel araştırma, metodik yaklaşımlar ve uygulama, deneysel sonuçları elde etme ve sonuçları değerlendirme ve sunma..

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355582

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
MBG403
Rekombinant DNA Teknolojisi
7
3 + 1
4,0
Z

Moleküler Biyoloji ve Genetik Mühendisliği, nükleik asitlerle çalışma, genetik mühendisliğinin araçları, gen manipülasyonunun metodolojisi, konak hücreler ve vektörler, klonlama stratejileri, polimeraz zincir reaksiyonu, seleksiyon, rekombinantların tanınması ve analizi, genom ve genlerin kavranması, genetik mühendisliği ve biyoteknoloji, gen manipülasyonunun medikal ve adli tıp uygulamaları, transgenik bitki ve hayvanlar.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355583

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
MBG407
Biyoinformatiğe Giriş
7
2 + 2
5,0
Z

Moleküler Biyoloji'nin Temel Kavramlarını bilgisayar teknolojisi yardımıyla daha iyi ve amacına yönelik kullanımı ; DNA,RNA,Protein, moleküllerinin araştırılmasında İnternet tabanlı biyolojik veribankaları ve kullanımı , GeneTool ve PepTool vb. moleküler çalışmalarda kullanılan programların kullanımı. Dikey dizi hizalama, PCR primerlerinin tasarımı ve değerlendirilmesi, Dünyada mevcut Gen bankalarını etkin olarak kullanımı.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355584

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
MBG421
Moleküler Teknoloji
7
3 + 0
5,0
S

Bu ders, genetik ve biyoteknoloji alanındaki en son gelişmeleri kapsamaktadır. Öğrenciler, yeni nesil PCR yöntemlerinden, genom haritalama ve dizileme teknolojilerine kadar geniş bir yelpazede konuları öğreneceklerdir. Ders, CRISPR teknolojisi, genetik varyasyon analizleri ve biyoinformatik uygulamaları gibi ileri düzey konuları içerecek ve öğrencilere modern biyoteknoloji yöntemlerini derinlemesine anlamalarını sağlayacaktır. Ayrıca, gen terapisi, DNA/RNA aşıları, organoidler ve çip organlar gibi biyoteknolojik yenilikler üzerine de çalışmalar yapılacaktır. Bu derste, öğrencilere aynı zamanda genom düzenleme, 3D hücre kültürleri ve makine öğrenimi gibi multidisipliner konularda bilgi verilecek ve bu tekniklerin biyolojik araştırmalar ile klinik uygulamalarda nasıl kullanıldığına dair örnekler sunulacaktır.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355612

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
MBG423
Kanser Biyolojisi
7
3 + 0
5,0
S

Kanser Biyolojisi ve Onkogenler, Normal hücre çoğalmasının bazı özellikleri, Hücre siklusu kontrol noktaları, Hücre ölümsüzlüğü ve Tümörleşme ,Anjiyogenezin Biyolojisi,Metastaz ve Epitel Mezenkimal Geçiş,Kanserde gen terapi,Kanserde güncel tedavi yöntemleri

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355613

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
MBG427
İmmünoloji
7
3 + 0
5,0
S

Immun sistem hücreleri, doğal ve kazanılmış immunite, lenfosit ve antijen reseptörlerinin oluşumu, immün yanıt ve konakçı savunma mekanizmasındaki aksamalar hakkında bilgi vermektir

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355614

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
MBG429
Adli Genetik
7
3 + 0
5,0
S

Tek nükleotid polimorfizmi, hap map projesi, adli genetik vakaların incelenmesi, Değişken sayıda DNA tekrarları, restriksiyon fragment uzunluk polimorfizmi

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355615

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
MBG431
Tıbbi Mikrobiyoloji
7
3 + 0
5,0
S

Prokayotik organizmalar, Mikrobiyal hücreler, Hücre yüzey bileşenleri ve virülans faktörler, Patojen organizmaların sınıflandırılması ve laboratuvar tanı yöntemleri, Bağışıklık sistemi ve Bağışıklık yanıttan kaçış, Mikrobiyota ve Probiyotikler, kemoterapötik ilaçlar, Aşılar, Antibiyotiklerin etki mekanizmaları, Enfeksiyon hastalık ve onların tedavisi

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355617

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
MBG433
Doku Kültürü
7
3 + 0
5,0
S

Temel tanımlamalar ve kavramlar. doku kültürü laboratuarı, gerekli cihaz ve malzeme, Aseptik teknikler, Hayvan doku kültürü besiyerleri,Primer hücre kültürleri, hücre kültür odasının düzenlenmesi, Hücre kültüründe genel teknikler: Hücre tiplerinin tanımlanması, ekim koşulları, Hücre sayım yöntemleri, ekim ve kültüre alma, hücre hazırlama, hücre dondurma ve çözme, Hücre canlılığının ve hücre ölümünün tespitinde kullanılan yöntemler, 2B ve 3B hücre kültürleri, kök hücre kültürleri

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355618

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
MBG435
Evrimsel Biyoloji
7
3 + 0
5,0
S

Mikro ve makro evrim, yaşamın kökeni, ortak ata kavramı, evrim için kanıtlar, doğal seleksiyon ile canlıların çeşitlenmesi, evrimin moleküler boyutu.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355616

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
MBG437
Ekotoksikoloji
7
3 + 0
5,0
S

Toksik etki oluşturan maddelerin özellikleri ve sınıflandırılması, biyoakümülasyon kavramı, doz-konsantrasyon kavramları, metal toksisitesi ve biyoremediasyon, detoksifikasyon ve direnç mekanizmalar, toksik maddelerin moleküler ve fizyolojik etkileri, antioksidan savunma ve oksidatif stres.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355619

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
PFE401
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Pedagojik Formasyon)
7
3 + 0
4,0
S

Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/376049

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
PFE403
Rehberlik ve Özel Eğitim (Pedagojik Formasyon)
7
3 + 0
4,0
S

Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik);öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi; özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin özel eğitime katılımı ve işbirliği; rehberlik ve özel eğitimde etik ilkeler.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/376050