Logo

T.C.

BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026) Ders İçeriği
3. YARIYIL
Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGP201
Aile Eğitimi
3
2 + 0
3,0
Z

Erken çocukluk eğitiminde aile eğitimin ve katılımının çocuğun gelişimi ve eğitimi açısından önemini kavrayabilme, ebeveynlerle çalışırken etkili iletişim kurmak için yollar geliştirme, ebeveynleri çocuğun eğitimine dahil etmek için stratejiler geliştirme, Türkiye'de ve Dünyada uygulanan aile eğitimi uygulamalardan haberdar olma ve programlar hakkında bilgi edinmenin yanı sıra okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan “Aile Katılımı Etkinliği” düzenleme becerisine sahip olabilmektir.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418856

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGP203
Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı
3
2 + 0
3,0
Z

Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418857

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGP205
Çocuk ve Müzik
3
2 + 0
3,0
Z

Okul öncesi eğitimde müziğin önemi, müzik ve eğitim ilişkisi, 0-8 yaş çocuğunun müzik gelişimi ve müzikal becerileri, okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımı ve buna uygun repertuar oluşturma, çocuk şarkılarının tanıtımı ve analizi, çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler, okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri, okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı ve donanımın oluşturulması, dünyada okul öncesinde müzik eğitimi ile ilgili farklı yaklaşımlar. çocuk şarkıları üzerinde dikte ve deşifre çalışmaları, eşlik çalgısı eğitimi. Okul öncesi eğitiminde müziğin önemi. Okul öncesi eğitimde kullanılan müzik türleri ve çalgılar. Müzik etkinliklerinde kullanılabilecek ritim araçları ve özellikleri. Temel müzik bilgileri. Okul öncesi çocuğa uygun şarkı seçimi. Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik etkinlik türleri. Okul öncesi eğitim kurumlarında şarkı söyleme, ritim, ses ayırt etme, müzik dinleme, Yaratıcı drama ve yaratıcı dans çalışmaları. Eşlik çalgısı eğitimi. Rutin etkinliklerde, serbest zaman ve grup etkinliklerinde müzik. Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik saatini planlama ve uygulama.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418858

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGP209
Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi I
3
3 + 0
4,0
Z

Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramları ve Özel Eğitimle İlgili Genel Süreç Özel Eğitimde Görev Alan Personelin Rol ve Sorumlulukları Özel Eğitimin Tarihi Gelişimi Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimiyle İlgili Örgütlenme ve Mevzuat Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri Özel Gereksinimli Çocuklarda Aile Eğitimi Özel Eğitimde Personel, Aile ve Öğretmen İşbirliği Erken Çocukluk Özel Eğitimi Özel Gereksinimli Çocuklarda Tanı ve Değerlendirme

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418859

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGP211
Çocukta Bilim ve Teknoloji
3
2 + 0
3,0
Z

Bilimin Doğası ve Öğretimi, Kavram Gelişimi ve Öğretimi, Fen Bilimleri İçeriği ve Bilimsel Süreç Becerileri, Fen Öğretimindeki Temel Yöntemler ve Teknikler, Çevre Eğitimi, Fen etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri, Çocuk ve Teknoloji

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418867

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGP217
Okul Öncesi Uygulamaları I
3
2 + 6
8,0
Z

Yıllık planı izleme, Günlük plan hazırlama, Günlük plan uygulama, Serbest zaman etkinliği planlama, Serbest zaman etkinliği uygulama, Türkçe dil etkinliği planlama, Türkçe dil etkinliği uygulama, Oyun ve hareket etkinliği planlama, Oyun ve hareket etkinliği uygulama, Müzik etkinliklerini planlama, Müzik etkinliklerini uygulama

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418860

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGP219
İşaret Dili
3
2 + 0
3,0
S

1. Türk işaret dili tarihçesi 2. Türk işaret dili parmak alfabesi 3. Temel işaretler 4. Olumlu ve olumsuz cümle yapıları 5. Soru cümleleri

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418878

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGP221
Erken Okuryazarlık
3
2 + 0
3,0
S

Okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörler; ilkokula hazırlığın boyutları (fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, dil, öz bakım becerileri), okula hazırbulunuşluk yeterliliklerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlama; okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık çalışmalarının önemi, temel kavramlar, okuma yazma yaklaşımları, okuma kazanımını etkileyen etmenler, okuma yazma becerilerinin gelişimi, erken okuryazarlık, okuma becerileri ve alt alanları; alfabe bilgisi (alfabe öncesi aşama, logografik düzeyi, kısmi alfabe aşaması/yarı fonetik düzey, tam alfabe aşaması, birleştirilmiş alfabe aşaması/telaffuz), fonolojik süreç becerileri (ses farkındalığı, ses hafızası, ses kullanımı), sözel dil becerileri ve sözcük bilgisi gelişimi; yazmaya hazırlık (yazı farkındalığı), okul öncesi eğitim programına uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418877

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGP225
Satranç
3
2 + 0
3,0
S

Satranç Tanımı Tarihsel Gelişimi Dünya ve Türkiye’de Satranç Zihinsel Antrenman Nedir? Zihinsel Antrenmanın faydaları Satranç Materyalleri , Taşların Dizilimi ve Kare Adları Kale, Fil ve Vezir Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Şah,At ve Piyon Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Özel satranç hamlelerinden ROK ve Terfi Kavramları Geçerken alma ve Notasyon yazımı Taş isteme ve tehdit kavramlar Şah çekme durumunun incelenmesi Pat ve Mat Basit Mat motifleri Taktik ve Stratejik Satranç Terimleri ve Örnekleri Temel Oyun Sonu Bilgileri, Temel Açılış Bilgileri, Temel Oyun Ortası Bilgileri Satranç Teorilerinden Örnekler

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418879

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGP227
Çocuk ve Resim
3
2 + 0
3,0
S

Resim ile ilgili temel kavramlar, temel resim çizme teknik ve yöntemlerini öğrenebilmek. Bu teknik ve yöntemleri basit masal ve hikayeler için tasarımlamayı öğretmek.

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418880

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGP229
Erken Çocukluk Döneminde Hareket Eğitimi
3
2 + 0
3,0
S
Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGP231
Kariyer Planlama ve Geliştirme
3
2 + 0
3,0
S

Kariyer kavramı, kariyer planlaması, bireysel kariyer gelişimi, özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri, iş görüşmesi, kariyer danışmanlığı

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418883

Kodu
Ders Adı
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
CGP233
Sevgi Eğitimi
3
2 + 0
3,0
S

Meslek kavramı ve öğretmenlik mesleği Eğitim sistemi ve öğretmenlik Öğretmenin önemi Öğretmen yetiştirme Öğretmende bulunması gereken özellikler Öğretmenin rolleri Çocuk-çocuk sevme-öğretmen ve sevgi-eğitim ortamında sevgi Sorunlar, gereksinimler ve sevgi-sevgi türleri

http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418882