Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGP204 |
İletişim |
4 |
2 + 0 |
2,0 |
Z |
Çocuğun duygularına destek olmanın yararlarını kavramak. Etkili iletişimin özellikleri ve iletişim becerileri hakkında bilgi sahibi olmak ve uygulamak. İletişimde aile ilişkilerinin önemini, İletişim ve aile tutumlarını bilmek. Çocuk ve iletişimde özel durumlar hakkında bilgilenmek.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418869
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGP206 |
Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi II |
4 |
2 + 0 |
3,0 |
Z |
Özel gereksinimli bireyler Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimi Görme yetersizliği olan çocukların eğitimi İşitme yetersizliği olan çocukların eğitimi Fiziksel engelli çocukların eğitimi Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların eğitimi Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimi Otizim spektrum bozukluğu gösteren çocukların eğitim uygulamaları Çoklu yetersizliği olan çocukların eğitimi DEHB( Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu) bulunan çocukların eğitimi Uyum ve davranış problemleri olan çocukların eğitim Üstün yetenekli çocukların eğitimi Özel gereksinimli çocuklarda aile eğitimi
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418861
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGP208 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
4 |
2 + 0 |
3,0 |
Z |
Öğretim ilkeleri, öğretim stratejileri, öğretim yöntemleri, öğretim teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada eğitim ortamı ve öğretmen özellikleri.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418862
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGP212 |
Özel Eğitimde Uygulama |
4 |
2 + 4 |
8,0 |
Z |
Bireyselleştirilmiş eğitim planını inceleme, uygulama yapılacak eğitim ortamına gözlemci olarak katılma, gözlem raporu yazma, eğitim planında yer alan hedefler doğrultusunda bireyselleştirilmiş öğretim programı (BÖP) hazırlama, özel gereksinimli çocukların gelişimsel özelliklerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama, özel gereksinimli çocukları değerlendirme.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418863
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGP214 |
Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme |
4 |
1 + 1 |
3,0 |
Z |
Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) tasarlama, geliştirme ve değerlendirme
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418868
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGP216 |
Okul Öncesi Uygulamaları II |
4 |
2 + 6 |
8,0 |
Z |
Aylık eğitim planı ve günlük eğitim akışı hazırlama, Türkçe, sanat, drama, müzik, oyun, fen, okuma-yazmaya hazırlık, matematik, hareket, alan gezisi etkinlik planlarını hazırlama ve uygulama.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418864
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGP218 |
Okul Öncesi Fen ve Matematik Eğitimi |
4 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
-Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi -Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri -Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri -Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418884
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGP220 |
Sınıf Yönetimi |
4 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418885
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGP224 |
Çocuk İhmal ve İstismarı |
4 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Çocuk ihmal ve istismarını tanımlayabilir, ihmal ve istismar çeşitlerini bilir, ihmal ve istismarın aile ve çocuk üzerindeki etkilerini ve iletişim yollarını bilir, hukuki açıdan ihmal ve istismarın yeri hakkında bilgi sahibi olur.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418886
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGP228 |
Çocuk ve Hukuk |
4 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Çocuk hukuku ve çocuk haklarının önemini kapsamaktadır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418887
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGP230 |
Çocuk Animatörlüğü |
4 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Animasyon etkinlikleri belirlemek Animasyon etkinlikleri hazırlamak Animasyon etkinlikleri uygulamak
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418888
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGP232 |
Çocuklukta Sosyal Duygusal Öğrenme |
4 |
2 + 1 |
3,0 |
S |
Sosyal duygusal öğrenme yaklaşımları, öz farkındalık, öz yönetim, sosyal farkındalık, ilişki kurma ve karar verme becerileri ve çocuklara yönelik sosyal duygusal öğrenmeyi destekleyici etkinlikler hazırlamaktır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418889
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGP234 |
Erken Çocuklukta Okul Dışı Öğrenme Ortamları |
4 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Çocuklarla ilgili planlanan bir süreçte sadece kapalı ortamlarla yetinmeyerek çevrenin de olanaklarını değerlendirerek çocukların gelişimlerine uygun fırsatlar sunmak.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418890
Kodu |
Ders Adı |
Yarıyıl |
T+U Saat |
AKTS |
Z / S |
|
CGP236 |
Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele |
4 |
2 + 0 |
3,0 |
S |
Bu ders, bağımlılık kavramını biyopsikososyal açıdan ele alarak bağımlılık türleri, bağımlılığın nedenleri, birey, aile ve toplum üzerindeki etkileri üzerinde durmaktadır. Madde bağımlılığı (alkol, tütün, yasa dışı maddeler vb.) ve davranışsal bağımlılıklar (internet, oyun, alışveriş, kumar vb.) kapsamlı biçimde incelenmektedir. Bağımlılığın gelişim süreci, risk ve koruyucu faktörler, önleme stratejileri, erken müdahale ve tedavi yaklaşımları dersin temel odak noktaları arasındadır. Ayrıca bağımlılıkla mücadelede bireysel, ailesel ve toplumsal düzeyde sorumluluklar; ulusal ve uluslararası politika, program ve uygulamalar tartışılmaktadır.
http://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/422527