| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kesici Takım Teknolojisi | MAK131 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MAKİNE |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Özhan KITAY |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı; talaşlı imalâtta takım tezgâhı, kesici takım ve iş parçası malzemesi arasındaki ilişkiyi kavramaktır. |
| Ders İçeriği |
Kesici takımların tarihsel gelişimi; Kesici takım malzemeleri; Kesici takımda olması gereken özellikler; Talaş kaldırmada kesici takımın şekli ve kesme parametrelerinin kesici takım üzerine etkileri; Kesici takım-Talaş ilişkisi; Kesici takım kodları; İşe uygun kesici takım seçme veya tasarımını yapma; Kesici takım seçimini etkileyen faktörler; Kesici takımın maliyetine etki eden faktörler; Kesici takımlarda aşınma mekanizmaları; Talaşlı imalatta takım tezgahı, kesici takım ve iş parçası malzemesi arasındaki ilişkinin analizi |
| Ders Kaynakları |
ders notları
MEGEP açık kaynak ders kitaplarından derlenmiş ders notları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Talaş Kaldırma ve Kesici Takımlar | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 1 | Talaş Kaldırma ve Kesici Takımlar | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 4 | Kesici Takım Malzemeleri | Laboratuar |
| 4 | Kesici Takım Malzemeleri | Laboratuar |
| 5 | Tek uçlu bir kesici takım geometrisi | Laboratuar |
| 6 | Tek uçlu bir kesici takım geometrisi | Laboratuar |
| 9 | Kesici takım seçim kriterleri | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kesici takım seçim kriterleri | |
| 10 | Takım Ömrü ve Aşınmalar | Laboratuar Sözlü |
| 10 | Takım Ömrü ve Aşınmalar | Laboratuar Sözlü |
| 14 | Kesici takımları Tezgaha bağlamada kullanılan aparatlar | Laboratuar |
| 13 | Kesici takımları Tezgaha bağlamada kullanılan aparatlar | Laboratuar |
| 14 | Kesici takımları Tezgaha bağlamada kullanılan aparatlar | Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tek uçlu bir kesici takım geometrisi | |||
| Takım Ömrü ve Aşınmalar | |||
| Talaş Kaldırma ve Kesici Takımlar | |||
| Aşınma Tipleri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tek uçlu bir kesici takım geometrisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Takım Ömrü ve Aşınmalar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Talaş Kaldırma ve Kesici Takımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Aşınma Tipleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |