| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Metal Kesme Teorileri | MAK264 | 4 | 3 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MAKİNE |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Özhan KITAY |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İmalat yöntemlerini tanır, İmalat resmi çizmenin önemini kavrar, imalat resmine bağlı kalarak parça işler, Ölçme ve kontrol aletlerinin önemini kavrar, imalat yöntemleriyle ilgili temel hesaplama yöntemlerini öğrenir. |
| Ders İçeriği |
İmalat yöntemlerinin tanıtılması; atölyede tezgâhlarda uygulamalar yapılması, imalat yöntemi seçimi, ölçme aletlerinin kullanılması, imalat resmi okuma |
| Ders Kaynakları |
Ders notları ve Atölye uygulamaları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 1 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İmalat yöntemlerinin tanıtılması | Tartışmalı Ders |
| 2 | Ölçme aletlerinin kullanılması ve okunması | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 3 | Temel imalat resmi okuma uygulamaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 4 | Tasarlanan bir parçanın imalat resminin oluşturulması | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 5 | Proje seçimi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 6 | Tornalama yöntemi prensipleri | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 7 | Atölyede torna uygulamaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 7 | Atölyede torna uygulamaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 9 | Frezeleme yöntemi prensipleri | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 10 | Atölyede freze uygulamaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 10 | Atölyede freze uygulamaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 12 | İmalat resmi oluşturulmuş proje parçasının imalat uygulaması | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 12 | İmalat resmi oluşturulmuş proje parçasının imalat uygulaması | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 14 | Proje sunumları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tornacılık | |||
| Frezecilik | |||
| Kesici takım özelliklerini kavrama | |||
| Teknik resmi okuyup imalata uyarlama | |||
| Matkap ve taşlama motoru uygulamaları |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tornacılık | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Frezecilik | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kesici takım özelliklerini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Teknik resmi okuyup imalata uyarlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Matkap ve taşlama motoru uygulamaları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |