| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kalıp Tasarımı | MAK233 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MAKİNE |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Enes KARABULUT |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kalıp ve kalıp elemanlarını tanıtarak kalıp tasarımı ile ilgili esasları öğretmek. Değişik sac parçaların sac metal kalıp tasarımının yapılması amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Kalıpçılığın Tanımı ve Sınıflandırılması, Kalıp Setini Oluşturan Elemanlar ve Bazı Kalıp Tasarımları; Kalıp Elemanlarının Montajı; Şerit Malzeme Hazırlama Yöntemi; Kalıplama Kuvveti, Kalıp İşi ve Kalıplarda Kuvvet Analizi; Sac Metal Kalıplarının Sınıflandırılması; Kesme kalıpları, bükme kalıpları, çekme kalıpları ve diğer kalıplama şekilleri. |
| Ders Kaynakları |
Callister, William D, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği: Giriş, John Wiley ve Sons HI * Whelan, Tony. Polimer Teknolojisi Sözlüğü Springer, 1994.
Bryce, Douglas M. Plastik Enjeksiyon Kalıplama: Üretim Süreci Temelleri. KOBİ, 1996. Yakup ERİŞKİN (1986), Uygulamalı Sac Metal Kalıp Konstrüksiyonu, Gazi Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu Matbaası, Ankara Callister, William D, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği: Giriş, John Wiley ve Sons HI * Whelan, Tony. Polimer Teknolojisi Sözlüğü Springer, 1994. Bryce, Douglas M. Plastik Enjeksiyon Kalıplama: Üretim Süreci Temelleri. KOBİ, 1996. Yakup ERİŞKİN (1986), Uygulamalı Sac Metal Kalıp Konstrüksiyonu, Gazi Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu Matbaası, Ankara |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2017 - 2018 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 8 | 8 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 6 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 4 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 4 | 4 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Çizim programlarını tanıtmak | |
| 2 | SolidWork ile uygulama | |
| 3 | SolidCam programının kurulması | |
| 4 | Cam ekranının oluşturulması | |
| 5 | Kalıp Parça stokunun belirlenmesi | |
| 6 | Talaşlı işleme parametrelerinin belirlenmesi | |
| 7 | Kalıp geometrisinin belirlenmesi | |
| 8 | ara sınav | |
| 14 | Simülasyon ve izleme | |
| 10 | İşleme | |
| 11 | Simetron programinın tanıtılması | |
| 12 | kalıp malzemeleri | |
| 13 | Işleme parametrelerinin belirlenmesi | |
| 14 | Simülasyon ve izleme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Solid Work programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Özel Destek / Yapısal Örnekler Benzetim Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| simetron programı ile kalıp animasyonları yapabilme | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| solid work programı ile kalıp resimleri çizebilme | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Gösterim Benzetim Grup Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Simetron programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Solid Work programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | |||
| simetron programı ile kalıp animasyonları yapabilme | |||
| solid work programı ile kalıp resimleri çizebilme | |||
| Simetron programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | |||
| Solid Work programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | Özel Destek / Yapısal Örnekler Benzetim Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
| simetron programı ile kalıp animasyonları yapabilme | Problem Çözme Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
| solid work programı ile kalıp resimleri çizebilme | Problem Çözme Gösterim Benzetim Grup Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
| Simetron programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | Problem Çözme Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
| Solid Work programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | |||
| simetron programı ile kalıp animasyonları yapabilme | |||
| solid work programı ile kalıp resimleri çizebilme | |||
| Simetron programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | |||
| Solid Work programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | |||
| simetron programı ile kalıp animasyonları yapabilme | |||
| solid work programı ile kalıp resimleri çizebilme | |||
| Simetron programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Solid Work programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| simetron programı ile kalıp animasyonları yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| solid work programı ile kalıp resimleri çizebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Simetron programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Solid Work programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| simetron programı ile kalıp animasyonları yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| solid work programı ile kalıp resimleri çizebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Simetron programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Solid Work programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| simetron programı ile kalıp animasyonları yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| solid work programı ile kalıp resimleri çizebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Simetron programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Solid Work programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| simetron programı ile kalıp animasyonları yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| solid work programı ile kalıp resimleri çizebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Simetron programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Solid Work programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| simetron programı ile kalıp animasyonları yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| solid work programı ile kalıp resimleri çizebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Simetron programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |