| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Java Programlama | BLP227 | 3 | 3 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün Öğretim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ |
| Amaç |
Bu ders ile öğrenciye; nesne tabanlı bir dil kullanarak programlama yapabilecektir. |
| Ders İçeriği |
Nesneye yönelik bir dilde veri tipleri, sınıf, nesne, fonksiyon, dizi ve kontrol yapıları kavramlarını anlayamak ve bunları kullanarak program üretebilmek |
| Ders Kaynakları |
DeitelaDeitel, Java How to Program, Pearson Edu, 2012
Prof. Dr. Timur Karaçay, Java ile Nesne Programlama, 2012 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 15 |
| Uygulama 1 | 5 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 14 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 14 | 56 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 10 | 5 | 50 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 60 | 1 | 60 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 330 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 12,94 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş | |
| 2 | Java Programlama İçin Gerekli Yazılımların Kurulması (Netbeans)- Sabit, Değişken Kullanımı | Ders Laboratuar |
| 3 | Nesne ve Sınıf kavramı | Ders Laboratuar |
| 4 | Nesne ve Sınıf kavramı 2 | Ders Laboratuar |
| 5 | Fonksiyonlar | Ders Laboratuar |
| 6 | Fonksiyonların aşırı yüklenmesi | Ders Laboratuar |
| 7 | Setter Getter Metotları | |
| 8 | Ara Sınav | Ders Laboratuar |
| 8 | Setter Getter Metotları Uygulamalar | |
| 8 | Setter Getter Metotları Uygulamalar | |
| 10 | Yapılandırıcılar | |
| 11 | Yapılandırıcılar uygulamaları | |
| 12 | Swing arayüzü | Ders Laboratuar |
| 12 | Swing arayüzü | Ders Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Nesneye yönelik programlamaya giriş ve sınıf kavramını öğrenir. | |||
| Nesne ve sınıf ile ilgili problemlere çözüm üretebilir. | |||
| Yapılandırıcılar, nesne pointer ‘ları, in-line fonksiyonlar, nesne dizilerini anlatabilir ve yorumlayabilir. | |||
| This pointer ‘ı, bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni, windows form uygulamalarını anlatabilir ve yorumlayabilir | |||
| Swing arayüzü ve dosyalamayı kullanarak uygulamalar geliştirebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Nesneye yönelik programlamaya giriş ve sınıf kavramını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Nesne ve sınıf ile ilgili problemlere çözüm üretebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yapılandırıcılar, nesne pointer ‘ları, in-line fonksiyonlar, nesne dizilerini anlatabilir ve yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| This pointer ‘ı, bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni, windows form uygulamalarını anlatabilir ve yorumlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Swing arayüzü ve dosyalamayı kullanarak uygulamalar geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |