| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Analog Haberleşme | ELH221 | 3 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatım |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Banu İREZ AYDIN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Banu İREZ AYDIN |
| Amaç |
Analog ve Sayısal Haberleşmeyi birbirinden ayırt edebilen, haberleşme sistemlerinde gürültü konusunu kavrayabilen, Analog modülasyon tekniklerini bilen öğrenci yetiştirmek |
| Ders İçeriği |
Haberleşme Sistemlerine Giriş, İşaret Analizi, Periyodik sinusoidal olmayan bir analog işaretin Fourier dönüşümü, Sinyal Üretimi, Haberleşme Sistemlerinde Gürültü, Kazançlar-kayıplar, Güç düzeyi tanımında kullanılan logaritmik birimler, Genlik Modülasyonu, AM – DSBFC, AM – SSBFC, Diğer Genlik Modülasyon Türleri ve Aralarındaki Farklılıklar, Genlik Modülasyonlu Alış, Frekans Modülasyonu, Faz Modülasyonu |
| Ders Kaynakları |
Analog Haberleşme, Ahmet H. Kayran, Birsen Yayınevi, İstanbul, 1999
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,80 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sinyallerin frekans spektrumu. Fourier analizi. | |
| 2 | Gürültü analizi. Gürültü seviyesi hesaplamaları. | Ders |
| 3 | Genlik Modülasyonu ve çeşitleri | |
| 4 | Genlik Modülasyonu devreleri | |
| 5 | Çift yan bantlı ve tek yan bantlı genlik modülasyonu | |
| 6 | Genlik demodülasyonu ve devreleri | Ders |
| 7 | Frekans Modülasyonu tanımı ve matematiksel analizi | Ders Problem Çözme |
| 8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
| 9 | Frekans Modülasyonu devreleri | |
| 10 | Frekans demodülasyonu devreleri | |
| 11 | Faz Modülasyonu | |
| 12 | Faz Kilitlemeli Döngü (PLL) | |
| 13 | Frekans çoğaltıcılar | |
| 14 | Analog Modülasyon Uygulamaları |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Haberleşme sistemlerinde sinyallerin frekans analizi ilkelerini kavrayabilme ve uygulayabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Haberleşme sistemlerinde gürültü analizini ilkelerini kavrayabilme ve uygulayabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
| Faz modülasyonu ilkelerini kavrama ve çeşitli modülasyon devrelerinin çalışmasını kavrayabilme ve uygulamalarını yorumlayabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Genlik modülasyonu ilkelerini kavrama ve çeşitli modülasyon devrelerinin çalışmasını kavrayabilme ve uygulamalarını yorumlayabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Frekans modülasyonu ilkelerini kavrama ve çeşitli modülasyon devrelerinin çalışmasını kavrayabilme ve uygulamalarını yorumlayabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Haberleşme sistemlerinde sinyallerin frekans analizi ilkelerini kavrayabilme ve uygulayabilme. | 4 | 5 | - | - | 3 | 3 | 2 | - | - | 1 | 3 | ;
| Haberleşme sistemlerinde gürültü analizini ilkelerini kavrayabilme ve uygulayabilme. | 4 | 5 | - | - | 3 | 3 | - | - | - | 1 | 3 | ;
| Faz modülasyonu ilkelerini kavrama ve çeşitli modülasyon devrelerinin çalışmasını kavrayabilme ve uygulamalarını yorumlayabilme. | 4 | 5 | - | - | 3 | 3 | 2 | - | - | 1 | 3 | ;
| Genlik modülasyonu ilkelerini kavrama ve çeşitli modülasyon devrelerinin çalışmasını kavrayabilme ve uygulamalarını yorumlayabilme. | 4 | 5 | - | - | 3 | 3 | 2 | - | - | 1 | 3 | ;
| Frekans modülasyonu ilkelerini kavrama ve çeşitli modülasyon devrelerinin çalışmasını kavrayabilme ve uygulamalarını yorumlayabilme. | 4 | 5 | - | - | 3 | 3 | 2 | - | - | 1 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 5 | - | - | 3 | 3 | 1,6 | - | - | 1 | 3 |