| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sinyaller ve Sistemler | ELO220 | 3 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders tahtada veya bilgisayar ile teorik olarak anlatılacaktır. |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Adem KOÇYİĞİT (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Sürekli ve kesikli zaman sinyallerinin gösterim ve karakteristiklerini anlamak. Doğrusal ve zamanla değişmeyen sistemlerin karakteriskleri ve matematiksel gösterimleri ile zaman ve frekans alanındaki analizlerini anlamak. Fourier serisi ve dönüşümünü anlamak |
| Ders İçeriği |
Ders Bilgileri ve Sinyallere Giriş, Temel Sinyaller, Sürekli Zaman Sistemleri, Evrişim, Fourier Serileri, Sürekli Zaman, Fourier Dönüşümü: Sürekli Zaman, Laplace Dönüşümü, Dönüşümlerin Sinyal ve Sistemlere Uygulanışı, Fourier Serileri ve Dönüşümü : Ayrık Zaman, Sinyallerin Örneklenmesi Teorisi, Sinyallerin Örneklenmesi Teorisi konularını içermektedir. |
| Ders Kaynakları |
Sinyaller ve Sistemler (Orhan Gazi) Ders Kitabı
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 5 | 15 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 30 | 1 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,53 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sinyalin tanımı ve çeşitleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 1 | Sinyalin tanımı ve çeşitleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 3 | Sürekli zamanlı ve ayrık zamanlı sinyaller | Tartışmalı Ders |
| 3 | Sürekli zamanlı ve ayrık zamanlı sinyaller | Tartışmalı Ders |
| 5 | Sinyallerde işlemler | Tartışmalı Ders |
| 6 | Sinyallerin işlenmesi | Tartışmalı Ders |
| 7 | Sinyallerde enerji ve güç | Tartışmalı Ders |
| 7 | Sinyallerde enerji ve güç | Tartışmalı Ders |
| 9 | Sinyallerde konvolüsyon | Tartışmalı Ders |
| 9 | Sinyallerde konvolüsyon | Tartışmalı Ders |
| 11 | Sistemler ve özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 12 | Sürekli zamanlı sinyallerin Fourier dönüşümleri | Tartışmalı Ders |
| 12 | Sürekli zamanlı sinyallerin Fourier dönüşümleri | Tartışmalı Ders |
| 14 | Ayrık zamanlı sinyallerin Fourier dönüşümleri | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sürekli ve kesikli zaman sinyal ve sistemlerin frekans alanında analiz edebilme, sürekli ve kesikli zaman sinyal ve sistemler arasında bağ kuran örnekleme kavramlarını kullanabilme, zaman ve frekans alanı analiz araçlarını haberleşme sistemlerini uygulayabilme Fourier dönüşümlerini anlayabilme gibi kazanımlara sahip olacaklardır. | Yazılı Sınav | Sözlü Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |