| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Antenler ve Mikrodalga Teknolojisi | ELH212 | 3 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatım |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Adem KOÇYİĞİT (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Adem KOÇYİĞİT |
| Amaç |
Mikrodalga sinyalinin yapısını öğrenmek ve yüksek frekans sinyal iletiminin nasıl ve hangi malzemeler kullanılarak yapıldığını öğrenmek |
| Ders İçeriği |
Temel Kavramlar: Elektromagnetik dalga bileşenleri, Dalga yüzeyleri, Karakteristik empedans; Radyo Dalgaları: Elektromagnetik dalganın özellikleri, Yayınımı, Çeşitleri; Antenler: Anten polarizasyonu, Alıcı ve verici antenleri, anten çeşitleri; Mikrodalga Elemanları: Mikrodalga iletim hatları ve iletim modları; Mikrodalga Sistemleri; R/L (Radyo Link) Sistemleri; Yüksek Frekans Hatları |
| Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Avni Morgül (1993) Ortak anten uydu ve kablo TV Sistemleri Birsen yayınevi
Anten ve Propagasyon Cahit CANBAY |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2006 - 2007 2007 - 2008 2008 - 2009 2003 - 2004 2005 - 2006 2004 - 2005 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2013 - 2014 2014 - 2015 2012 - 2013 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Uygulama 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
10
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
30
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
30
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
10
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 8 | 8 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 25 | 1 | 25 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,24 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Modülasyon kavramı ve kablosuz haberleşmenin önemi. Anten Tanımı ve özellikleri. | |
| 2 | Duran dalga oranı yansıma katsayısı, serbest uzay empedansı vb. kavramları. | |
| 3 | Işıma örüntüsü, Alan Bölgeleri kavramları EM dalgalar | |
| 4 | EIRP kavramı ve RL hatları | |
| 5 | Anten Problemleri radar denklemleri | |
| 6 | İletim hatları ve kayıplar | |
| 7 | Empedans ve empedans uydurma, DDO, yansıma katsayısı vb. kavramları | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mikrodalga ve Elektromanyetik dalga uzaydaki yayılımı | |
| 10 | Maxwell denklemleri, EM Dalga türleri | |
| 11 | Polarizasyon mikrodalga RF devreleri | |
| 12 | İletim hatları çeşitleri, kayıpları, Deri etkisi | |
| 13 | Karakteristik empedans, empedans uyumu, DDO. | |
| 14 | Smith Abağı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Mikrodalga tanımı özellikleri ve Maxwell denklemlerini kavrayabilme ve yorumlayabilme. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bir alıcı-verici anten sistemini tasarlayabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| İletim hatlarını, çeşitlerini ve hesaplamalarını kavrayabilme. | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
| Anten tanımı ve özelliklerini tanıyabilme, farklı ihtiyaçlar için farklı antenlerin kullanımını ayırt edebilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Antenle ilgili kavramları ve tanımları anlayabilme ve kullanabilme. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mikrodalga tanımı özellikleri ve Maxwell denklemlerini kavrayabilme ve yorumlayabilme. | 3 | 4 | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 4 | ;
| Bir alıcı-verici anten sistemini tasarlayabilme. | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | - | - | - | - | 5 | ;
| İletim hatlarını, çeşitlerini ve hesaplamalarını kavrayabilme. | 3 | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | 3 | ;
| Anten tanımı ve özelliklerini tanıyabilme, farklı ihtiyaçlar için farklı antenlerin kullanımını ayırt edebilme. | - | 3 | - | - | 3 | - | - | - | - | - | 3 | ;
| Antenle ilgili kavramları ve tanımları anlayabilme ve kullanabilme. | 2 | 4 | - | - | 4 | - | - | - | - | - | 3 | ;
| Ortalama Değer | 2 | 3 | 0,4 | 0,6 | 2,6 | 0,4 | - | - | - | - | 3,6 |