| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Senkro/Servo Sistemler | ELO217 | 3 | 1 + 1 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım,soru cevap,uygulama |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ali Riza GÜN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilere motorlarda senkro-servo sistemleri , açıkve kapalı döngü hız kontrollarını ve PID kontrollarını öğretmektir. |
| Ders İçeriği |
Kontrol İlkeleri; Servo Mekanizmalarda Kullanılan Güç Kaynakları: Potansiyometreler ve Yükselteçler; Doğru Akım Servo Motorun Açık Devre ve Kapalı Devre Kontrolü; Alternatif Akım Servo Motorun Açık Devre ve Kapalı Devre Kontrolü; Tork Senkro ve Kontrol Senkroların Temel Yapısı; Senkro Konum Kontrol Sisteminin Çalışması ve Davranışı; Tork İletici ve Alıcısının Çalışma Prensipleri: Kontrol modları. |
| Ders Kaynakları |
Cihan Gerçek,Aydın Bodur,Gökhan Dinçer,'' Güç kontrol devreleri el kitabı'' .Era Bilgi Sistemleri Yayıncılık Elektronik Sanayisi
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2006 - 2007 2007 - 2008 2008 - 2009 2005 - 2006 2004 - 2005 2003 - 2004 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kontrol İlkeleri | Gösterim |
| 1 | Kontrol İlkeleri | Gösterim |
| 3 | Servo mekanizmalarda kullanılan güç kaynakları, potansiyometreler ve yükselteçler | Gösterim |
| 5 | D.A servomotorun açık ve kapalı devre kontrolü | Gösterim Laboratuar |
| 5 | D.A servomotorun açık ve kapalı devre kontrolü | Gösterim Laboratuar |
| 6 | A.A servomotorun açık ve kapalı devre kontrolü | Gösterim Laboratuar |
| 7 | A.A servomotorun açık ve kapalı devre kontrolü +vize | Gösterim Laboratuar |
| 8 | A.A servomotorun açık ve kapalı devre kontrolü .Tork senkro ve kontrol senkroların temel yapısı | Gösterim |
| 9 | A.A servomotorun açık ve kapalı devre kontrolü .Tork senkro ve kontrol senkroların temel yapısı | Gösterim Laboratuar |
| 10 | Tork senkro ve kontrol senkrolarının temel yapısı | Gösterim Laboratuar |
| 11 | Senkro konum kontrol sisteminin çalışması ve davranışı | Gösterim |
| 12 | Tork iletici ve alıcısının çalışma prensipleri | Gösterim Laboratuar |
| 13 | Kontrol modları | Gösterim |
| 14 | Kontrol sistemlerinden P, I, PI, PD ve PID kontrolünü tanımlama parametreleri | Gösterim Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| D.A. Servo Motorunun açık devre ve kapalı devre kontrolünü yapar ve kapalı devre kontrolün avantajlarını açıklar. | Yazılı Sınav | Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Kontrol ilkelerini tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Servo mekanizmalarda kullanılan elemanları tanımlayabilecektir | Yazılı Sınav | Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Senkro konum kontrol sisteminin çalışması açıklayabilecektir | Yazılı Sınav | Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Kontrol modlarını oluşturabilecektir. | Yazılı Sınav | Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |