| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İşlemsel Yükselteçler | ELO225 | 3 | 3 + 1 | 6,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emre EREN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ali Riza GÜN |
| Amaç |
Derste öğrencilere, - Yükselteçlerin negatif geribesleme analizi - Ayrımsal yükselteçlerin analiz ve tasarımı - İşlemsel yükselteçlerin iç yapısı - İşlemsel yükselteç uygulamaları - Güç yükselteçlerinin analiz ve tasarımı - Pozitif geribesleme, osilatörler ve sinyal üreteçlerinin analizi - Sayısal mantık devreleri (BJT, CMOS vb.) konularının aktarılması amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Geribesleme kavramı ve geribesleme yükselteçleri, Ayrımsal yükselteçler, İşlemsel yükselteçler, Güç yükselteçleri, Pozitif geribesleme, osilatörler ve sinyal üreteçleri, Sayısal mantık devreleri (BJT, CMOS vb.) |
| Ders Kaynakları |
A. S. Sedra and K. C. Smith, Microelectronic Circuits, Oxford Uni. Press, 2009 (6th ed.)
R. L. Boylestad and L. Nashelsky, Electronic Devices and Circuit Theory, Pearson, 2012, (11th ed.) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Uygulama 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 7 | 14 | 98 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,16 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yükselteç Tipleri ve geribesleme kavramı | |
| 2 | Geribesleme yükselteçlerinin analizi | |
| 2 | Geribesleme yükselteçlerinin analizi | |
| 4 | Ayrımsal yükselteçler | |
| 5 | Ayrımsal yükselteçler ve akım aynaları | |
| 6 | İşlemsel yükselteçlerin iç yapısı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
| 7 | İşlemsel yükselteç uygulamaları | |
| 8 | Ara Sınav -İşlemsel Yükselteç Uygulamaları | |
| 9 | Güç yükselteçleri | |
| 10 | Pozitif geribesleme, osilatörler ve sinyal üreteçleri | |
| 11 | Temel sayısal devre kavramları (VTC eğrisi, güç yitimi, yayılım gecikmesi vb.) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
| 12 | Sayısal mantık devreleri (BJT, CMOS vb.) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
| 14 | İleri seviye mantık devreleri (BJT, CMOS vb.) | |
| 14 | İleri seviye mantık devreleri (BJT, CMOS vb.) |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ayrımsal ve işlemsel yükselteç devrelerini analiz etmekte ve uygulamalarını anlamaktadır, | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Verilen özelliklere göre işlemsel yükselteç devreleri tasarlayabilmektedir, | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Güç yükselteç devrelerini analiz edebilmekte ve tasarlayabilmektedir, | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci; Negatif ve pozitif geribesleme devrelerini anlamıştır ve tanımaktadır, | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Osilatör ve sinyal üreteci devrelerini anlamaktadır, | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ayrımsal ve işlemsel yükselteç devrelerini analiz etmekte ve uygulamalarını anlamaktadır, | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | ;
| Verilen özelliklere göre işlemsel yükselteç devreleri tasarlayabilmektedir, | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | ;
| Güç yükselteç devrelerini analiz edebilmekte ve tasarlayabilmektedir, | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | ;
| Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci; Negatif ve pozitif geribesleme devrelerini anlamıştır ve tanımaktadır, | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | ;
| Osilatör ve sinyal üreteci devrelerini anlamaktadır, | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 2,2 | 3,4 | 3,4 | 3 | 3,4 | 3 | 4,2 | 3,4 | 3,4 | 4,2 | 4,8 |