EN
  • Anasayfa
  • ELO224 Scada Sistemleri (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
ELO224 - Scada Sistemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Scada Sistemleri ELO224 4 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze olarak verilmektedir.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM
Ders Veren
Amaç

Bilgisayarlı veri toplama ve kontrol sitemleri uygulamaları, SCADA sistemi kurma ve kayıt tutma işlemlerinin öğrenilmesi amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

Bilgisayar yardımı ile veri toplama ve işleme, uzaktan kontrol, scada programlarının incelenmesi, ileri düzey PLC uygulamaları ve operatör panel kullanılarak HMI tasarımlarının yapılmasından oluşmaktadır.

Ders Kaynakları Endüstriye Dönük Uygulamalı SCADA Uygulamaları
TIA PORTAL ile Operatör Panel ve SCADA Programlama
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 14 28
Final Final 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 24 1 24
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 110
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,31
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş gerçek zamanlı programlama yapan sistemlerin incelenmesi
2 Bilgisayarlı Veri toplama ve kontrol için gerekli temel yazılım ve donanım Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
3 WinCC Scada programının kurulumunun yapılması Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
4 Yeni bir proje oluşturmak ve proje özelliklerinin belirlenmesi Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
5 Etiket (Tag) kapasiteleri ve ilişkileri
6 Ekran tasarımı, nesnelerin kütüphaneden seçilmesi ve kullanılması Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
7 Port ayarlarının yapılması ve PLC ile haberleşme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
8 ARA SINAV /Sahadan gelen analog ve dijital işaretler ile kontrol işlemlerinin yapılması Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
9 Ekrandan verilen komutlarla kontrol Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
10 Alarm fonksiyonlarının incelenmesi Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
11 Raporlama, arşiv fonksiyonlarının incelenmesi Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
12 Örnek bir scada projesinin oluşturulması Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
13 Operatör panel kullanımı Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
14 PLC ve operatör panel kullanımı ile ilgili örnek projeler Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilgisayar destekli veri toplama ve kontrol hakkında bilgi edinir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
SCADA programlarıve WinCC scada programının kullanılmasını öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
SCADA ve PLC ile haberleşme ve veri işlemleri, otomasyon, uzaktan kontrol sistemlerini öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Bilgisayar destekli veri toplama ve kontrol hakkında bilgi edinir. - - - - - - - - - - -
SCADA programlarıve WinCC scada programının kullanılmasını öğrenir. - - - - - - - - - - -
SCADA ve PLC ile haberleşme ve veri işlemleri, otomasyon, uzaktan kontrol sistemlerini öğrenir. - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - -