| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Genel Kimya ve Laboratuvarı | KİM113 | 1 | 3 + 2 | 6,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Zorunlu |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Ahmet AKKAŞ |
| Amaç |
Kimya eğitiminde gerekli olabilecek temel kavramların verilmesi, öğrencinin kimya önlisans programına başlarken alt yapının oluşturulması amaçlanmıştır. |
| Ders İçeriği |
Madde ve özellikleri hakkında bilgi edinmek, Atomlar ve molekülleri tanıyarak fiziksel ve kimyasal özellikleri tahmin edebilmek |
| Ders Kaynakları |
Temel Kimya: Moleküller, Maddeler ve Değişimler, Atkins ve Jones, Çeviri Editörleri: E. Kılıç, F. Köseoğlu, H. Yılmaz, İkinci Baskıdan Çeviri, Bilim Yayıncılık
Genel Kimya: İlkeler ve Modern Uygulamalar1, R.H. Petrucci, W.S. Harwood, F.G. Herring, Çeviri Editörleri: T. Uyar, S. Aksoy, Sekizinci Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, 2000 Kimya, R. Chang, McGraw-Hill, Inc Altıncı Basım Kimya, Raymond Chang, Beta Yayınevi, |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Uygulama 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 7 | 35 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 24 | 1 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | MADDENİN ÖZELLİKLERİ VE ÖLÇÜMÜ | |
| 2 | ATOMLAR VE ATOM KURAMI, ATOMUN ELEKTRON YAPISI, PERİYODİK ÇİZELGE VE BAZI ATOM ÖZELLİKLERİ, | |
| 11 | Elektronlar | |
| 12 | Moleküllerarası Kuvvetler | |
| 3 | kimyasal bileşikler | |
| 4 | Kimyasal Reaksiyonlar | |
| 10 | Kimyasal Bağ | |
| 6 | Kimyasal Kinetik | |
| 6 | Gazlar | |
| 6 | Gazlar | |
| 5 | Sulu Çözelti Tepkimelerine Giriş | |
| 13 | Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri | |
| 9 | Termokimya | |
| 9 | Termokimya |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kimyasal uygulamalarında karşılaşabilecekleri kimyasal madde ve kimyasal tepkimeleri anlayabilmek için gerekli bilgileri kazanır. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Ölçme aletlerinin belirsizliğini dikkate alarak ölçüm verilerini ifade edebilir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Kimyasal prensipleri kullanarak problemleri anlama ve çözme yeteneğini geliştirir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Maddenin yapı ve özelliklerini atom seviyesinden başlayarak kavrayabilir | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kimyasal uygulamalarında karşılaşabilecekleri kimyasal madde ve kimyasal tepkimeleri anlayabilmek için gerekli bilgileri kazanır. | 1 | 3 | 1 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | ;
| Ölçme aletlerinin belirsizliğini dikkate alarak ölçüm verilerini ifade edebilir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 5 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | ;
| Kimyasal prensipleri kullanarak problemleri anlama ve çözme yeteneğini geliştirir. | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 5 | 3 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | ;
| Maddenin yapı ve özelliklerini atom seviyesinden başlayarak kavrayabilir | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3,5 | 2,25 | 3 | 2 | 3 | 2,25 | 2 | 4 | 2 | 1,75 | 2,25 | 2,5 | 1,25 | 1 |