| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Analitik Kimya ve Laboratuvarı | KİM101 | 1 | 3 + 3 | 6,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV |
| Amaç |
1..Analitik Kimya açısından önemli temel kimyasal prensipleri vermek 2.Deneysel verilerin doğruluğu ve kesinliği muhakemesini vermek 3. Bu kavramları istatiktiksel uygulamalarla keskinleştirmek 4. Analitik kimyada gravimetrik ve titrimetrik teknikleri vermek |
| Ders İçeriği |
Steps in quantitative analysis; Methods for expression of concentrations of solutions; Errors in chemical analysis; Application of statistics to data treatment and evaluation; Gravimetric method of analysis; Titrimetric method of analysis; Aqueous solution chemistry; Effects of electrolytes on ionic equilibria; Application of equilibrium calculations to complex systems; Titration curves for complex acid-base systems; Complex formation titrations; Precipitation titrimetry; Review |
| Ders Kaynakları |
-Temel Analitik Kimya , D. Skoog and D. West, S. College Pub. US, 1999
Kalitatif Analiz , G. Somer, A.R. Türker,E. Hasdemir, ve arkadaşları bizim Büro Basınevi, Ankara, 2003 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 35 |
| Uygulama 1 | 15 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 14 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,12 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kantitatif Analiz Basamakları | |
| 2 | Çözeltilerin konsantrasyonlarını ifade etme metodları | |
| 3 | Kimyasal analizlerde hata | |
| 4 | Analiz verilerinin hesaplanmasında istatistik uygulamalar | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 5 | Gravimetrik analiz yöntemleri | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 6 | Titrimetrik analiz yöntemleri | |
| 7 | Sulu çözelti kimyası | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 7 | Sulu çözelti kimyası | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 9 | Denge hesaplarının kompleks sistemlere uygulanması | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 10 | Nötralizasyon titrasyonlarının teorisi | |
| 11 | Kompleks asit baz sistemlerin titrasyon eğrileri | |
| 12 | Kompleks oluşum titrasyonları | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Laboratuar |
| 13 | Çökelme titrasyonları | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
| 13 | Çökelme titrasyonları | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kantitatif Analiz Basamaklarını, | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Denge hesaplamalarının kompleks sistemlere uygulama becerilerini öğrenir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Çözeltilerin konsantrasyon kavramlarını, | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Kimyasal analizlerde hata ve analiz verilerinin hesaplanmasında istatistik uygulamalarını | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Asid, baz ve tampon çözelti kavramlarını, | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kantitatif Analiz Basamaklarını, | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 2 | ;
| Denge hesaplamalarının kompleks sistemlere uygulama becerilerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 2 | ;
| Çözeltilerin konsantrasyon kavramlarını, | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 2 | ;
| Kimyasal analizlerde hata ve analiz verilerinin hesaplanmasında istatistik uygulamalarını | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 2 | ;
| Asid, baz ve tampon çözelti kavramlarını, | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 2 |