| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Enstrümantal Analiz | KİM102 | 2 | 3 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Zorunlu |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
1. Spektroskopik, elektrometrik ve kromatografik yöntemlerin temel prensiplerini verilmesi 2. Maddenin yapısı ve bileşimi hakkında kalitatif ve kantitatif bilgi vermek 3. Doğru modern analitik cihazların seçimi ve etkin kullanımı |
| Ders İçeriği |
Kantitatif Analiz Basamakları; Çözeltilerin konsantrasyonlarını ifade etme metodları; Kimyasal Dersin İçeriği analizlerde hata; Analiz verilerinin hesaplanmasında istatistik uygulamalar; Gravimetrik analiz yöntemleri; Titrimetrik analiz yöntemleri ; Sulu çözelti kimyası; İyonik dengelere elektrolitlerin (Course Description) etkisi; Denge hesaplarının kompleks sistemlere uygulanması; Nötralizasyon titrasyonlarının teorisi; Kompleks asit baz sistemlerin titrasyon eğrileri; Kompleks oluşum titrasyonları; Çökelme titrasyonları; Tüm konuların gözden geçirilmesi |
| Ders Kaynakları |
Enstrümantal Analiz İlkeleri, Skoog, Holler, Nieman, Fifth Ed. Principle of Instrumantal Analysis
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Spektrometrik Yöntemlere Giriş, Optik Cihazların Bileşenleri,Optik Atomik Spektroskopiye Giriş | |
| 2 | Atomik Absorpsiyon Spektrometri,Atomik Emisyon Spektrometri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Ultraviole-Görünür Bölge Moleküler Absorpsiyon Spektrometri | |
| 4 | Moleküler Lüminesans Spektrometri, İnfrared Spektrometri | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| 5 | Elektroanalitik Kimyaya Giriş,Temel Kavram ve Tanımlar | |
| 6 | Potansiyometri | |
| 7 | Voltametri | |
| 9 | Amperometri, İletkenlik Yöntemleri | |
| 9 | Amperometri, İletkenlik Yöntemleri | |
| 10 | Kromatografik Yöntemlere Giriş | |
| 11 | Gaz Kromatografi, Yüksek Performanslı Sıvı Kromatografi | |
| 12 | Dağılma ve Adsorpsiyon Kromatografi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 13 | İyon Değiştirme ve Boyut Eleme Kromatografi, İnce Tabaka ve Superkritik Akışkan Kromatografi | |
| 14 | Kapiler Elektroforez |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Modern analitik cihazların bileşenleri ve çalışma prensiplerini elde etmek | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Temel spektroskopik, elektrometrik ve/veya kromatografik yöntemlerini bir analiz için doğru cihaz seçimiyle kullanabilme becerisi. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Enstrümantal yöntemlerle kalitatif ve kantitatif analiz yapabilme. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Üzerinde çalışacağı örneğe uygun analiz yöntemini seçebilme bilgisi | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modern analitik cihazların bileşenleri ve çalışma prensiplerini elde etmek | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | ;
| Temel spektroskopik, elektrometrik ve/veya kromatografik yöntemlerini bir analiz için doğru cihaz seçimiyle kullanabilme becerisi. | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | ;
| Enstrümantal yöntemlerle kalitatif ve kantitatif analiz yapabilme. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 1 | ;
| Üzerinde çalışacağı örneğe uygun analiz yöntemini seçebilme bilgisi | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 3,5 | 4 | 3,75 | 3,5 | 3,75 | 4 | 2,75 | 3,5 | 3,5 | 3,25 | 3,25 | 3,5 | 3,75 | 2 | 1 |